About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 24 mars 2010

Våga vara den du är

I livet utan slut står jag nu öga mot öga med mig själv. Jag ser djupt in i mina ögon och jag ryser till. 
-Vem är du och vad håller du på med? Du är snart framme och du fjantar dig fortfarande! När skall du fatta! Du är inte här för att tillfredsställa någon man. Du är här för att hjälpa de som behöver hjälp. Din man får klara sig själv på bästa sett eller hitta någon som kan hålla honom i handen. Nu får du baske mig ge dig! Sluta fundera över varför din familj och din partner ser sura, fundersamma eller ledsna ut. Det är deras problem. Du slår dem inte, du hotar dem inte, du tar inget ifrån dem. Varför skall de sura? DU ger så mycket du kan. Du kan inte dela dig i tio bitar. Du är en och de som inte fattar får hitta en annan väg. De som surar och är buttra för att de inte får din uppmärksamhet har problem inte du. Du sköter ditt jobb. Du hjälper till i världen och alla behöver dig inte bara din familj. 


Spänn upp musklerna nu Marija och le. Du skall le för du är vacker när du ler och när hela världen finns framför dig. Du är den som vill åka vart du vill och när du vill. Du är den solstrålen som lyser upp och peppar andra att lysa. Kom igen nu. Du är ett med allt och du skall skina tillsammans med dem. Sluta gräva ner dig över sambon, morsor, pappor och annat som drar ner dig. Du är unika och fri människa. lev livet så som du är och så som du skall vara. Ut och gör det du skall göra och skit i skuggan som drar ner dig. Vänd dig mot ljuset för det är dit du skall. Skuggan kommer att finnas kvar när din kropp dör men din själ som känner till ljuset kommer att leva vidare och jag vet att du vill stanna där denna gången så snälla rara Marija. Sluta upp med dumheterna. Du vet bättre.


Så nu när jag har sett mig själv är jag full av styrka och  kärlek igen. Det var lite svettigt men bra. Jag har fattat nu en gång för alla. De som vill vara i min närhet och speciellt bo med mig får fatta att de bara kan nå mig till en viss gräns. Har jag tid så har jag. Har jag inte det så har jag inte. Vill jag något ber jag om det. Vill jag inget så lämna mig ifred. Behöver du hjälp så kan jag hjälpa dig i mån av tid och vilja. Det kan finnas viktigare saker än att hjälpa dig i stunden. Allt är relativt. Så här är jag. Först det viktiga och sedan det andra. PUNKT!!!


Nu tog jag ett djupt andetag och kände hur något nytt föddes inom mig. Jag Den fina Afrodite!! :))) Bara jag inte börjar klä ut mig till den Grekiska gudinnan också. hahaha. Eros har jag hemma men han kanske börjar skjuta pilar åt annat håll snart men vad gör det. Älskar han mig inte som jag är så får han skjuta dem åt annat håll då. jag kommer att fortsätta glänsa, skratta, dansa och må bra precis som jag alltid har gjort.


Jag önskar alla mina medmänniskor massor av styrka att kunna vara de som ni är. Våga vara den du är!!!!


Marija Angeliva







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade