About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

fredag 4 september 2009

Den falska verkligheten 2


När du har sett vilken lögn du lever i är det dag att göra en förändring. Det är nu du kan göra ett val. Antingen så fortsätter du leva i din lögn och har det som du har haft det eller så väljer du ett annat sett som tillfredsställer dig.


Ett sett som tillfredsställer dig… hmm tänker man då.
Vad tillfredsställer mig? Hur vill jag leva? Vad vill jag? Hur skall jag göra?

Frågorna kommer att snurra och rädslan för förändring är enorm. Vad händer om jag gör på mitt sett? Kommer mina föräldrar att ogilla mig? Kommer min sambo att lämna mig? Kanske kommer mina arbetskamrater tro att jag har blivit galen? Vågar jag säga upp mig på jobbet? Kanske förlorar jag jobbet? Kommer jag att hitta ett nytt jobb? Om jag lämnar min pojkvän kanske den andra som kommer är ännu värre?

Du tänker säker att du vet vad du har men du vet inte vad du får och visst så är det! Du vet inte vad du får men du gillar inte vad du har heller. Visst det kan bli värre men det kan också bli bättre. Detta är livet… och detta är valet…

Antingen väljer du att vara modig och ta en risk och detta innebär att du väljer att leva och uppleva vilket vi är här för att göra eller så väljer du att ha det som du har det och fortsätter må dåligt eller ha trågigt eller vad det nu kan vara. Om du väljer att stanna kvar i din lögn då har du valt det som inte är verkligt med livet. Nämligen att följa strömmen. Då väljer du ett illusoriskt liv som är baserat på idealism och smak.

Om du väljer att inte göra en förändring i livet kommer din mat att fortsätta smaka utsökt och du kommer alltid att undra hur det skulle vara om du började äta mer frukt och grönt. Hur skulle det vara om du blev vegetarian? Hur skulle det vara om du lade mer tid på att laga mindre god men nyttig mat.

När du väljer att inte göra en förändring kommer du alltid att sakna fler saker som hela tiden poppar upp. Du kommer alltid att undra hur det är på andra sidan. Den nyttiga, lugna, harminiska, fria, kärleksfulla, oberoende, insiktsfulla, visdomsfulla, andliga, gudomliga sidan. Den sidan som faktiskt är verklig men som vi undviker på grund av att vi följer våra tankar och den materialistiska strömmen.

Vi är styrda och begränsade och det är inte lätt att göra en förändring säger många. Men det är lätt. Det är hur lätt som helst. Du bara gör så att du bestämmer dig för att nu skall jag bli det bästa jag kan bli. Detta gör du endast genom att bryta dina gamla mönster eller vanor. Det är dags att flyga åt ett annat håll. Det krävs mycket styrka och mod att göra en förändring och speciellt om man omges av skeptiska och negativa människor. Men det går för du är unik och det är vi alla.

Ta nu och bestäm dig för att bli ditt bästa jag. Bestäm dig för att leva, uppleva och ta lite risker för annars kommer du ingen vart. Ta reda på vad som finns dolt i de andra kanin hålen. Sök… för den som söker finner till slut.

Värme från Marija

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade