About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

måndag 8 mars 2010

8 Mars 2010

I dag är det en stor dag. Det är kvinnornas dag. I numerologin har nummer 8 en stor betydelse. Om man vänder på den blir den en lycko symbol och när den står upp betyder den rörelse och energi. Det stämmer så bar med oss kvinnor. Vi är fulla av rörelse och energi. Jag är stolt över att vara kvinna. Jag har en far som är en tyrann och en mor som är den starkaste kvinnan jag vet. Hon har blivit opererad 6 gånger i sitt liv på grund av tumör på levern och ett ben som gick sönder när hon ramlade på marmor golv på 5 meter höjd. Hela sitt liv har hon fått höra vilken hemsk och ful människa hon är från min far. Han har förnedrat henne inför andra och framför mig och min syster ända sedan vi minns. Vi har också blivit förödmjukade men det har nog gjort mest ont att se mamma bli ner trampad då hon har varit så sjuk och ändå ställt upp på alla hans villkor.

Mamma är den vackraste och starkaste kvinnan jag vet. Hon kämpar så hårt för att alla skall må bra. Hon har alltid tänkt på alla andra först och sist på sig själv. Någonstans är hon medveten om att hon gör sig själv illa med detta men hon är tyvärr inte tillräckligt mentalt stark för att ta hand om sig själv. Hon låter sig själv misshandlas av min far och flyr med sina problem genom spel, matlagning, städning och sina barn. Trots allt så lyser hon som en sol. Hon bär alltid mörka kläder och har håret i en trulls men hon är så vacker. Jag önskar att hon visste hur vacker hon är. Jag önskar att hon kunde förstå hur värdefull hon är.

Jag och min syster har försökt lyfta henne flera gånger i livet. Vi har försökt få pappa att sluta vara så elak men utan resultat. I dag har vi insett att vi inte kan hjälpa dem. Det enda vi kan göra är att acceptera dem som de är. Min mamma är en ängel och min bästa vän. jag älskar henne så otroligt mycket men det gör så ont att se henne så grå. Min pappa har jag brutit kontakten med och det var en riktig befrielse. Nu kan han inte göra mig illa mera i alla fall. Min mamma får lösa sitt dilemma själv med honom och jag är inte berörd mera.

Man måste markera för sina  nära och kära hur långt de kan gå. Vi älskar våra nära och kära men vi behöver också hålla en distans precis som vi gör med våra vänner. För att vi skall kunna bevara vår integritet så måste vi sätta en gräns. Så här långt kan du gå min vän och inte ett steg länge!!!

För 4 årsedan var jag också en kvinna som kunde underkasta mig själv en man utan att vara medveten om vad jag gör. Jag har haft fyra långa förhållanden i livet och alla fyra delade jag med män som ville ha en mamma. De var alla lika min pappa. En dag sade en klok kvinna till mig. Det är dags att du börjar fundera vad för en man du vill ha. När du vet vad du vill ha kan du aldrig ta till dig det du inte vill ha. Men om du hela tiden tänker på vad du inte vill ha så kommer du alltid att få det du inte vill ha. plötsligt slog det mig att det var precis vad jag hade gjort. jag hade alltid sagt att jag inte vill ha en man som min pappa och precis som kvinnan sade. bara för att jag tänkte så så fick jag precis en sådan man.

I samma veva lämnade jag mitt fjärde långa förhållande och levde singel i ca 1 år. Jag insåg att det är skit tråkigt att vara singel. Jag är verkligen en relationsmänniska. Jag älskar att pussas och kramas mycket. Då kan man inte leva ensam hela tiden. Nop! tänkte jag. Det är dags att önska vad jag vill och verkligen leva mig in i det. jag skrev en önske lapp och målade upp mannen i mitt liv. Det högsta goda gav mig faktiskt några prövningar. jag mötte några snyggingar på vägen som jag hade i vanliga fall kunnat tänka mig att vara ihop med men orden på önske lappen hade satt sig hårt i min hjärna och killarnas sett att vara, tänka och bete sig stämde inte överens med vad jag verkligen ville. Så jag avböjde dem och gick vidare med vetskap om att den rätte finns.

För mindre än 2 år var jag nere i Makedonien och skulle träffa en kille som jag hade träffat på internet via en dejting sait. Vi skulle träffas enligt planerna men planen blev annorlunda. Killen som jag skulle träffa hade en kompis med sig. Kompisen och jag blev kära i första ögon kastet. Den gången trodde jag på "kärlek i första ögon kastet" Jag visste inte vem han var men jag visste att det skulle bli något riktigt här. Vi var som handen i handsken. Lika som bär. En ny upplevelse. Skrämmande och spännande.

Det tog tid att acceptera den starka kärleken då jag inte var van vid riktig, äkta kärlek. Det enda jag visste var grott männen. Men i dag är jag glad att vi inte gav upp för vi är fortfarande tillsammans och vi är så glada. Han är verkligen en man som förstår en kvinna. Min önske lapp stämmer överens med den här mannen och jag vet att universum har uppfyllt min önskning. Jag behövde bara ha lite tålamod och tro.

Att vara en stark kvinna i dagens läge kräver en riktig man. En som kan hjälpa till, känna vad man känner, förstå när man mår dåligt och vara en Eros i sängen. :))

Ja det är en stor dag i dag. 8 Mars är verkligen en stor dag. Vi kvinnor är verkligen stora och starka.

Ett stort HURRA till oss. Grattis på dagen du underbara kvinna.

1 kommentarer:

Alexander sa...

Grattis på internationella kvinnodagen! <3

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade