About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 3 juni 2009

Skatternas rum


I detta rum skall du hitta ditt heliga redskap som du skall arbeta med i ditt vardagliga liv.

Öppna ditt helgade rum med din bön och gör din lilla döden övning.

Nu skall du i ditt inre tänka att du färdas ner till moder jords mage. Genom alla maskar, rätter, stenar och allt som kan finnas nere i jorden. När du är framme i moder jords mage skall du hitta en ren flod som rinner med det renaste vatten du sett. Vattnet rinner lugnt och stilla och du lägger dig här.

Lägg dig i floden. Det är tryggt och skönt att ligga här. Slappna av en stund i floden och känn att vattnet sköljer av dig och renar din kropp. Var här en stund och vila…

Om en stund kastar vattnet upp dig in i ditt paradis. Ditt paradis är underbart vacker. Här är det tryggt, lugnt, fridfullt och det kan se ut precis som du vill att ett exotiskt paradis skall se ut.

Här väntar din guide på dig. Tala om för den att du är här för att hitta ditt heliga redskap.

Guiden kommer att ta dig till två träd. Det ena trädet är vackert, stort och stabilt. Här skall du få en spade av din guide som du skall gräva upp ditt redskap med.

När du har den håll den i dina händer och fråga;

Hur kan jag använda dig på bästa sett?
Hur kan jag föra in dig i mitt dagliga liv?
Hur fungerar du som redskap för mig?

Du har ett redskap i dit liv nu som du dagligen använder. Detta skall du göra dig av med då du inte behöver det mera.

Gå nu till det andra trädet som är torrt och fult. Gräv ner ditt gamla redskap här. Så långt ner i jorden som du bara kan.

Tacka nu din guide för vägledningen och låt honom ta dig tillbaka till moder jords mage, i floden där du vilar en stund och sedan tillbaka upp genom jorden till tid och rum.

Anteckna dina svar och hitta sedan ett redskap som det du fick när du grävde upp det. Om du inte har det hemma så gå och köp ett eller finn i skogen, beroende på vad det är för något. Du skall nu meditera med detta redskap i en vecka. Varje dag ca 20 min skall du hålla i ditt redskap och fundera på vad det betyder för dig. Hur den kan hjälpa dig. Hur du kan finna det du behöver. Skriv ner precis allt som kommer till dina tankar och försök tyda dina tecken som du får.

Detta redskap skall också hjälpa dig att leva upp till den du verkligen är.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade