About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

tisdag 9 mars 2010

Guds Händer

Jag vaknar av att jag befinner mig hemma i mina föräldrars gamla lägenhet. Jag ställer mig på deras balkong och tittar ut. Hela himlen finns där. Hela huset befinner sig i himlen och i himlen ser jag att Guds stora händer träder fram. Han håller i jorden. På jorden finns så mycket människor. Gud regerar världen men världen hör inte, ser inte och vill inte. Världen är förvirrad. Men vad skall vi göra frågade jag? ENAS MÄNNISKOR!!! Ropade han. VAKNA! ropade han i omgångar. ALLT  ETT! DET FINNS INGEN SEPARATION MELLAN OSS! Med orden vakna! vakna! vaknade jag och drack vatten.
Jag drömde samma dröm tre gånger den natten. När jag vaknade satte jag mig för att meditera då jag ville ha ett svar till varför just jag hade denna enorma dröm.
Jag är en budbärare. Dags att vakna och förmedla detta till andra. Nu gör jag detta.
Jag har börjat på det sättet med mig själv att jag har rensat hela källare. Allt skall till de fattiga länderna. Jag skall sälja min bil och rädda vår miljö. Det finns buss och spårvagn. Jag skall gå ner i arbetstimmar och vara glad för det jag har och sluta sträva efter mer plyrar.
Lyckan finns i oss människor. Vi bör umgås mer, älska mer, sjunga mer, dansa mer och bara vara mer. Man kan faktiskt komma långt på kärlek. pengar är bara ett lån. Moder jord skall kunna ge oss det mesta gratis.

Jag älskar dig människa och jag hoppas att du älskar mig. Om vi älskar varann så låt oss visa detta med handling. Låt oss hjälpa de som behöver det mest. Våra närmaste som har tak över huvudet, mat på bordet och kläder att bära har det redan bra.

Ha en underbar tisdag

Marija Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade