About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 3 juni 2009

Din inre borg


Din inre borg för att samtala med din själ om 5 saker som har gjort att du är rädd för förödmjukelse. Dessa saker har gjort att du rädd att uttrycka dig och leva upp till den du verkligen är.


Tänk dig nu att du har en borg framför dig

Borgen har en stor port och du kliver in i porten, du kliver nu in i borgen

Detta är din inre borg.

Här ser du en lång korridor med många dörrar och vid varje dörr brinner en fackla

Du skall nu leta dig fram till en stor massiv träddörr

Öppna dörren och kliv in

Här inne i rummet är det varmt och mysigt

Var närvarande i rummet

Här inne ser du en stor fantastisk öppen spis och framför spisen ser du två stora fåtöljer

I den ena fåtöljen skall du föreställa dig din själ i den andra skall du sätta dig själv

Du sitter nu mittemot din själ

Din själ kan se ut hur du vill

Det kan vara du själv, en skepnad eller annan person som kommer till dina tankar

Var fokuserad och närvarande

Samtala nu med din själ, tala om att du är här för att ta reda på om 5 saker som du är rädd för att uttrycka och leva upp till.

Dessa saker gör att du är rädd för förödmjukelse

Fråga dig själv här: hur styr rädslan för förödmjukelse ditt liv just nu

Sitt här och var närvarande med din själ en stund och ta in intrycken och känslorna du får….

Fråga nu din själ upprepade gånger

Vem är jag? Och vänta på svar…

Vad vill jag? Och vänta på svar…

Vart är jag på väg i livet? Och vänta på svar…

När du känner dig redo och bekant med dig själv är det dags att tacka din själ och säga farväl för den här gången.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade