About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 3 juni 2009

Nådens rum


Sitt bekvämt och slut dina händer framför bröstet i en bön position.
Öppna ditt helgade rum genom att kalla till de 4 heliga riktningarna, be din bön och gör den lilla döden.

Nu skall du i ditt inre tänka att du färdas ner till moder jords mage. Genom alla maskar, rätter, stenar och allt som kan finnas nere i jorden. När du är framme i moder jords mage skall du hitta en ren flod som rinner med det renaste vatten du sett. Vattnet rinner lugnt och stilla och du lägger dig här.

Lägg dig i floden. Det är tryggt och skönt att ligga här. Slappna av en stund i floden och känn att vattnet sköljer av dig och renar din kropp. Var här en stund och vila…

Om en stund kastar vattnet upp dig in i ditt paradis. Ditt paradis är underbart vacker. Här är det tryggt, lugnt, fridfullt och det kan se ut precis som du vill att ett exotiskt paradis skall se ut.

Någonstans här i ditt paradis skall du möta din guide som skall leda dig till det rum där du skall finna nåd för den du är. Här skall du hitta det jag som har blivit helt och som du skall ta med dig hem.

När du är framme i rummet så leta upp dig själv som den hela och fullkomliga du.

Fråga:
Vem är du?
Vilka gåvor har du till mig?
Hur leker du?
På vilket sett känner du tillit?
Hur kan jag ta hand om dig och beskydda dig?
Är du redo att komma hem?

Ta sedan ditt hela och fullkomliga JAG och lägg den i den del av din kropp som du känner att den skall vara på.

Nu är du hel och redo att återvända till moder jord, i floden där du vilar en stund och sedan tillbaka till tid och rum.

Skriv sedan ner alla svaren som du har fått och skriv allt som faller dig in. ditt högsta jag talar till dig nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade