About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 3 juni 2009

Skapa ett helgat rum




Finn ett ställe i ditt hem eller där du befinner dig som du känner att du kan sitta lugnt, ostört och tyst. Mitt helgade rum är i vardagsrummet där jag har satt upp bilder på de jag älskar och bilder på mina förfäder som är borta för att ge dem ro vid mitt altare. Här har jag alltid tända ljus och hedrar allt levande och det som är bortom oss som vägleder oss varje dag i andens namn.

Sitt bekvämt och slit dina händer framför bröstet i en bön position.

Du skall nu först kalla på de fyra riktningarna som är öster, väster, norr och söder.

I öster har du örnen som skall hjälpa dig att se med det stora optimistiska ögat. Be örnen om beskydd och vägledning i din resa.

I väster har du jaguaren som skall hjälpa dig att förändras till den du verkligen är och vill bli. Jaguaren står för förändring och styrka. Be honom att färdas med dig och be honom om hjälp att förändras.

I norr har du kolibrin där du kan be dina förfäder att färdas med dig på din inre resa. Hedra dem som har vandrat på jorden före dig och be kolibrin att ge dig nya friska idéer för framtiden.

I söder har du moder jord och den heliga ormen som skall hjälpa dig att ömsa skinn så att du kan lämna allt gammalt skräp som du inte behöver bakom dig. Be moder jord och allt som finns i den som, djur, växter, stenar och alla moder jords barn att hjälpa dig att färdas tryggt ner till moder jords mage för att finna de svar du behöver.

Efter detta skall du inleda en bön som kan låta precis som du vill bara du ber till det högsta goda vilket är den heliga anden som vi alla är ett med.

Min bön låter så här:

Fader sol, moder jord, mina guider och du heliga anden. Jag ber nu och är ett med dig. Jag lever i kärlek och ber om förlåtelse. Hjälp mig att hjälpa mig själv så att jag sedan kan hjälpa andra människor. Var med mig i min resa, beskydda mig och guida mig i kärlekens namn AMEN!

Lilla döden

Efter detta skall du ligga ner eller sitta bekvämt och andas 7 djupa andetag. Får varje in andning räknar du till sju och för varje utandning räknar du till sju. Efter detta skall du vara helt avslappnad. Undertiden du andas tänk på att din kropp slappnar av mer och mer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade