About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

torsdag 25 mars 2010

Min kund

En kund som klipper sig hos mig berättade en gång för inte så länge sedan att han brukar åka till Indien titt som tätt. För några år sedan när han var där första gången så träffade han en upplyst man som han fastnade för så enormt. Den upplyste hjälpte min kund att hitta sig själv, att läka sitt inre och sin familj. Min kund åkte dit titt som tätt för att prata med mannen, för att bli helad och för att kasta av sig allt som han samlade på sig här i Sverige.

Men efter några gånger som kunden åkte dit blev han slutligen inte så omtyckt längre. Trots att den upplyste vägledde min kund, helade honom, gav honom råd och älskade honom fortsatte kunden att gå i sina gamla spår och slänga ut all skit när han kom till mannen. Så en gång när min kund kom till indian för att träffa mannen blev han ställd. De träffades som de brukar. han omfamnar min kund och genom hans ögon sprudlar kärleken och min kund bara längtar efter hans energi men när min kund börjar prata om allt elände som han fortfarande vandrar i i Sverige med jobb, fru och allt som han tar upp säger Den upplyste. - Min vän, Nu är det dags att gå för dig. Jag har visat dig vägen men du är inte på den vägen. Gå hem nu och hitta vägen för du är vilse och jag kan inte hjälpa dig mera.

Jag blev helt tagen när kunden berättade detta För det är verkligen så. om inte en människa vill hjälpa sig själv så spelar det ingen roll hur mycket du försöker hjälpa till. Man kan visa vägen men det är upp till den andra att vandra på den. I dag åker min kund till Indien titt som tätt igen för att träffa den upplyste men på en helt annan nivå. De pratar inte längre om problem utan om det som är väsentligt i nuet och hur underbart och fantastiskt allting är.

Marija 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade