About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 28 mars 2010

God morgon solstråle och tack för att du är min vän också


Visst finns det med oss från andra sida men jag undrar om inte allt hänger ihop. Vi och dem är ett. Jag har på sista tiden filosoferat mycket kring det sk mediala och insett att allt blir verkligt genom vår fantasi tankar och visuella tankar . Det vi tänker får vi fram och det vi känner också. Jag har bildligt inte sett någon från andra sidan eller ordagrant prata med dem. Jag har utvecklats på den andliga vägen i 4 år nu och kan säga att healing och meditation är den bästa medicinen som finns. Jag mediterar varje dag och kommer i väldigt djup ner i trans. Det enda som finns på andra sidan är ingenting och det har de talat om för mig genom mina meditationer. På andra sidan finns ingenting min vän. Det enda som finns är kärlek och den har vi kan vi och kan också förmedla och använda den gratis. Allt annat är en så kallad illusion.


Din bästa guide är du själv och allt händer nu. Det spelar ingen roll vem du varit för du är redan färdig från början och den skall du bli till slut. Det enda du behöver göra för att nå dit är att leva i nuet och projicera kärlek hela tiden. Var i kärlek och lev med kärlek. 

Låt ingen lura dig att du endast kan känna in energier från andra sidan eller att du endast kan få kontakt med andevärlden. Allt är ett och därför kan du också från andra sidan jordklotet om du vill visuellt känna in en fysisk människa också. Du kan känna den fysiska världen lika mycket som den andliga men vad hjälper det dig i längden? Kommer detta att förbättra ditt liv? Nej! Du kommer att lära känna dig själv bättre men till slut få du lösa dina problem själv ändå. Allt börjar med dig och slutar med dig. 
Jag har vänner som har sprungit hos medium och olika kurser i åratal nu och blivit halvt galna. De tror att de lämnar sina kroppar och att de får till sig en ande från andra sidan. Helt otroligt. Det låter magiskt verkligen. Undrar hur det känns?

Människor i det stora hela har inte mått bra och har letat efter mening med livet. Ett sett att identifiera Gud och få en kontakt med honom eller liknande. Hur kan man tro på något man inte ser. Men där förstår du har du poängen. Att tro utan att behöva se något är en sanning som är verklig för mig.

Hade Gud velat att vi skall se honom eller andevärlden så hade vi kunnat det utan att behöva betala en massa pengar för att kunna detta.
Vi människor är skapade med ettor och nollor precis som datorn, ett nervsystem utan dess like, en fantasi som är oändligt bred. Vi kan tänka, känna, fantisera, visualisera, drömma, leva mm vad vi vill. I vårat centrum kan vi skapa vad vi vill och vi kan låta vår kropp säga och göra det vi vill. Vi har skapat datorn och vi har också skapat andevärlden. Den fysiska och den andliga världen är faktiskt ett och jag tror att vi behöver ta ner paradiset på jorden. Hur då?
Vi kan börja som jag gjorde för någon vecka sedan med att rensa hela källaren. Ge bort det du inte behöver till de behövande. Åk miljövänligt, Minska på arbetstimmarna och börja ge familjen lite uppmärksamhet. Du kanske blir fattigare men fan så mycket lyckligare. Börja meditera varje dag och lev ett medvetet liv där du äter lagom, jobbar lagom, sover lagom. Om du nu är spel eller drog beroende så gör detta också lagom. Man behöver inte sluta med sina passioner men gör dem lagom eller se dem som en lyx belöning. Jag röker exempelvis lite. Tre cigaretter om dagen. För mig är cigaretten en lyx. På morgonen med kaffet. En efter middagen och en innan jag lägger mig. Skit gott och jag luktar inte äckligt och är inte beroende. Jag har druckit ett glas rött vin varje dag sedan jag var 18 år och kommer göra detta tills jag dör. Är jag alkoholist? Nej! vin är nyttigt, varvar ner din kropp och det är gott. Är du spel beroende så ta och minska så får du dels pengar över och dels kanske du vinner på grund av att Gud ser att girigheten har lagt sig och din medvetenhet har tagit över. Gör vad du vill som inte skadar andra men gör det också medvetet. Med sunt förnuft.
Vad jag vill komma till med texten är: Låt inget ta över dig, låt ingen lura dig och snälla jobba inte ihjäl dig för pengar. Du har ditt liv här och nu. Oavsett vad som händer efter den fysiska döden så är det viktigt att du lever fulländat i detta livet. Skit i resten! Skit i vad andra tycker och tänker! Skit i chefen om det är en tyrann. Du skall ta hand om din kropp och själ för det är vad Gud vill. Han vill att du skall vara lycklig och hel för det är därför som han framkallade oss.

Var räd om dig min underbara med människa. Jag älskar dig och tillsammans kan vi göra den här världen till ett paradis. Hur då? Genom villkorslös kärlek till dig själv, naturen, djuren och alla andra....

Marija Angeliva

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra får jag säga...ordet lagom kom med precis som jag har sagt till dig. Gott gumman.

Anonym sa...

Älskar din text. Lui.

Anonym sa...

Tillsammans Är bäst

Josef

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade