About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

tisdag 28 april 2009

Dagens samhälle


skrivet, 2009-01-18

Det känns verkligen som att folk är på bättringsvägar efter alla uppsägningar och eländen som har hänt i arbetslivet sista tiden. Chocken har lagt sig och en styrka träder igenom människorna. Vi skall klara detta!
Vi måste bara tro på oss själva och be universum om nåd och vägledning.
Det som har varit osäkerhet börjat få en klarhet… vi har förstått att vi har något att lära oss nu och vi får helt enkelt ta tjuren i hornen och härda ut.
Universum visar oss åter igen att pengar inte är allt.
Vart förde girigheten oss den här gången? Mot stress, skilsmässor och otrohet.


Jag ser detta som dualismens virus. Jämlikhetens dilemma. Mannen och kvinnan jobbar lika mycket, barnen är på dagis långa perioder, hemmen är tomma, det luktar inte bulle i hemmen längre, saker och ting måste köpas in för annars… mannen flyr genom att jobba över, kvinnan flyr genom att gå ut på helgerna och få bekräftelse och barnen flyr genom spel och filmer. Allt är ett enda kaos. Men vi måste vara jämlikar. Pappan skall laga mat, passa barn, pappa ledig, jobba, fixa bilen och allt som pajar hemma. Mamman skall laga mat, passa barn, mamma ledig, jobba, laga mat och ställa upp i sängen. Jesus!



Det finns ingen jämlikhet. Dualismen har totalt förstört det som en gång luktade bulle. Nu skulle jag vilja kalla dagens samhälle IDEALISM. Vi eftersträvar idealistiska saker istället för att se det som verkligen är. För hur det än är så är verkligheten bortom oss. Det som är verkligt kan aldrig existera då igår inte finns och i morgon vet vi inget om.



Mannen kommer alltid att ha en önskan om att vara den som tar hand om sin kvinna och sin barn på ett fysiskt plan. Han är klippan och stabiliteten, räddaren i nöden. Mannen är Guden, fadern, den heliga anden. Blir en man andlig vet han i sig själv att han skall ta hand om sin kvinna utan krav i det sexuella umgänget. Det skall ske naturligt. Han välkomnar kvinnan i sin famn när hon är redo för det och tro mig MAN, låt det ske naturligt utan att förvänta dig något så kommer du att få mer av det. Mannen tar hand om barnen när tiden är inne. När dom har att lära på det fysiska planet och när mamman är redo att klippa navelsträngen från det lilla barnet. Då kan pappan lära barnet om stabilitet och vishet.

Kvinnan kommer alltid att ha en önskan om att vara den som ger kärlek i mängder. Hon vill ta hand om sin man på ett känslomässigt plan. Hon tar hand om barnen kärleksfullt och med mycket ödmjukhet. Hon är den stora kärleken och den som vet bäst och tro mig, hon vet alltid bäst…
Kvinnan är gudinnan, Afrodite, sonen och moder jord. Hon är kärnan till all födelse. Kvinnan föder och mannen odlar. Blir en kvinna andlig vet hon i sig själv att hon tar hand om sin man i köket utan krav precis som aldrig har krav i sängen…
Och tro mig KVINNA, släpp kontroll behovet i hushållet så kommer du att få mer hjälp.
Kvinnan tar hand om sina barn likt varghonan. Hon ger dom obegränsat mycket kärlek. Hon håller dom friska och rena.


Så tala om för mig nu. Var brister det i dagens samhälle?
Vad är jämlikhet.? Vi är alla olika för att inte tala om en man och kvinna.
Mitt råd är att acceptera varandras olikheter och att vattna det som är positivt hos varandra. Annars är det lika bra att leva själv för det är inte så dumt heller…
Marija

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade