About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 31 mars 2010

Allt är ett och kärlek i allt

Jag slappnar av mer och mer. Jag sätter fokus i tredje ögat som jag brukar göra när jag mediterar och något underbart griper tag i mig. Jag känner det i min bröstkorg. Jag kan knappt andas. Så jag ber i stället. Fader, Moder Jord, Du heliga Ande, mina guider. Jag är här och jag är kärlek, Jag är du, jag är stark, Jag  finns här. Visa mig vägen. 
Som jag andas och slappnar av mer och mer känner jag hur en sorg väcks innom mig. Jag får tårar i ögonen. Jag känner Guds kraft. Alla färger sprudlar i mitt sinne. Jag flyter med in i färgerna och bara försvinner. Jag omfamnar Moder Jord. Sorgen väcks ännu mera och med tårarna rinnande ner för mina kinder säger Jag att Jag är Gloria, Jag är Gabriella, Jag är min mamma, Jag är min pappa, Jag är mina kunder, Jag är min sambo, jag är naturen. Jag sveps med allt och jag är allt. Tårarna rinner mer och mer och jag sänder kärlek till allt som är jag. 


Jag sänder kärlek till jorden och visualiserar hur jag läker den.
Jag blundar och låter tårarna rinna färdigt en stund. Nu känns det bättre. Sorgen i min bröstkorg släpper sakta. Mer och mer. Det känns lättare. Jag öppnar nu mina ögon och känner mig så glad. Lycklig och härlig. Jag kan inte minnas när jag grät sist men det var så skönt att göra det. Och den här gången grät jag för att verkligen läka tillsammans med allt. Jag insåg i natt att JAG ÄR ALLT. Jag har nu äntligen fattat att allt jag ser är jag. Jag har ju vetat detta men varför har jag inte fattat det på djupet som nyss? Var det för att det var dags nu eller var det för jag de senaste dagarna har försökt lägga den sista pusselbiten till mitt öde?
Alla mina Drömmar, Insikter, Budskap, och människor som jag mött på min väg har haft en mening. Jag har vetat detta. Precis som jag visste med 100% att det inte finns något på andra sidan som jag skulle leta efter för de sade att där finns inget som inte finns på jorden. Det enda som finns är KÄRLEK men den har vi på jorden också. Nu är det dags för mig att verkligen enas med källan. Det finns inget mitt, ditt, hans, hennes eller bortom oss. Allt är vårt och allt finns på en och samma plats. JORDEN:
Vad skulle hände om vi fick en natur katastrof här i Sverige? Inte skulle vi säga att detta är mitt eller ditt när det enda som kanske finns kvar är en bräda från ditt hus och halva familjen ligger död. Nej! Vi skulle enas för att hjälpas åt. Vi skulle hjälpa det som gick att hjälpa. Vi skulle gråta och ta hand om varann. Vi skulle ta vad vi fick och ge vad vi har. Allt skulle plötsligt bli ett. Vi skulle enas för det skulle inte fungera annars. 
Hur fungerar det nu? Enas vi? 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade