About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

tisdag 17 augusti 2010

Att tro räcker inte, del 4

I den heliga skriften står det ofta att alla har en egen Guide eller Ängel/vägledare om du vill så. Hmm, Antar då att Länder, floder, skog, djur och allt som har sin rot i den andliga svären också har en Guide. Där har var och en av oss sin egen Guide som alltid finns med oss.
Jaa, jag får säga att Bibeln trots allt har lagt ut en ganska logisk förklaring för de själar som vet att de inte bara är fysiska och för de själar som har en förmåga att faktiskt säga att de tror på något större.

I början skapade Gud Himlen & Jorden!

Min filosofi i dessa ord: ”Den inre världen skapar den yttre”
Jag vet att Gud finns då jag är i ständig kontakt med honom i mina drömmar. Jag talar med honom i mina drömmar, jag upplever tidigare liv, jag får ledning, idéer, sanningar och viktigast av allt varningar. Detta är ingen fysisk värld som talar till mig. Ett tag trodde jag och min omgivning att jag var galen som drömde varje natt. Men med tiden som jag har dragit till mig likasinnade människor har jag förstått att det finns fler galningar.

Jag vet att min Guide alltid är med mig trots att jag inte ser honom som någon änglalik skepnad. Han är ingen som jag känner bibliskt men han är en andevarelse som är mycket kraftfull och kärleksfull. Ingen mjuk natur heller utan en envis, hetsig, med trumman i näven natur som får saker att hända med kraft. Han är indian och heter Sanchez. Och Hur vet jag detta: Jo, för att jag har tillåtit honom att finnas till för mig utan att ifrågasätta om han är verklig eller overklig. Jag insåg att jag måste veta, tillåta och acceptera honom annars kommer den kraften att förbli diffus. Detta genombrott kom redan för några år sedan men att verkligen känna honom i min fysiska kropp och få kommunikation telepatiskt med honom kom när jag var på Kurs med en underbar Kvinna Melanie Polly. Sedan den kursen kan jag Kommunicera med honom när jag vill. Helt underbart. En vän som alltid finns till och ju mer goda saker jag gör desto mer lyser jag och hjärtat trummar.

Hur vet jag att jag kommunicerar med min Guide? Jag kan få tecken som ex, mitt högra öra tjuter när jag vet att jag säger/gör något som är helt rätt. Mitt vänstra öra tjuter när jag bör tänka mig för. Mitt Höger öga vibrerar när jag har tagit på mig för mycket saker att göra, mitt vänstra öra när jag snart får reda på något. När jag sitter i trans känner jag först en kyla som kommer från höger sida om mig och sedan känner jag mig stark och kraftfull. Beroende på vad jag vill med meditationen den gången upplever jag olika saker. Vissa gånger kan jag vilja få kontakt med någon släkting som har kommit bort, andra gånger vill jag ha ett svar på något osv. När jag behöver healing lägger jag mig ner och bara tillåter healingen utan krav, då kommer stickningar i kroppen och en stor lättnad efteråt. En känsla av mycket djup avslappning och Plötsligt finns ingenting alls. Inga tankar eller ljud alls. Jag är helt borta. Det enda som jag är medveten om är en inre tillfredställelse som man måste uppleva för att förstå. Denna tillfredställelse ser till att jag alltid är lycklig och harmonisk. Ju mer jag helar mig själv desto Bättre mår jag.
När jag ger healing till andra Får jag telepatisk information och känningar på min egen kropp. på så sett vet jag vart jag skall föra mina händer. Informationen som jag får via mina tankar lagras på något konstigt sett som jag inte vet hur för jag behöver inte komma ihåg något utan bara lagra allt som kommer. När jag är klar vet jag vad jag skall säga. Nu förtiden har jag också tagit modet till mig att säga mer till klienten även om det ibland kan verka konstigt och smärtsamt så säger jag det ändå fast på ett ödmjukt sett. Nu när kommunikationen fungerar bättre med min Guide märker jag att kommunikationen med omvärlden också fungerar bättre.
I framtiden kommer de enda redskapen när jag helar att bestå av Massage & Coaching. Att klippa sig och få healing samtidigt är en underbar upplevelse.
Gud skapade oss till sin avbild”

Eftersom vi nu är övertygade att allt har sin start i tanken för att sedan bli verklighet så har vi också vi på jorden funnits först i himlen/andevärlden/hos Gud. Han skapade oss vilket betyder att vi måste likna honom. Vår värld och utseende har först funnits hos honom/I Guds tankesystem. Men då kan man undra saker i ett så här känsligt ämne:
Fanns krig och allt annat elände först hos honom och varför finns detta? Detta kommer jag att skriva om lite senare. Först om Guider/änglar.

”Allt som finns till har sin egen andliga Guide och varje människa likaså” Här kan man också fråga sig om onda, icke religiösa, icke troende människor också har en skyddsängel?
Forts Följer*


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade