About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

fredag 26 mars 2010

Lycka




Lycka för mig är att se dig le min vän, när jag känner att du är lycklig och allt är som det skall vara. Jag blir så glad när du är stark och kämpar vidare oavsett vad som hänt eller händer i ditt liv. Du vill! Du kan! Du skall göra det! Jag blir så lycklig när jag ser hur älden brinner innom dig. Din vilja är stark och du söker perfektion. Inte för att du är perfekt men för att du vet att från början är allt perfekt och det är dit vi strävar mot.

Du är fulländad min vän och när du upptäcker detta blir du så fri och glad. Du vill dela med dig och förändra hela världen. Inget kan gå emot dig. Du lyser och du är stark. Du upptäcker att din skugga inte finns längre utan himlen är framför dina ögon. Dit kom du ifrån och dit skall du. Du vet detta. Stoft kan de bli när de dör i kyrkan men du vet bättre. Du är evig och fri. Du fruktar ingenting för verkligheten hotar aldrig. Verkligheten kan inte skada dig. Verkligheten har du funnit då du vet vem du är, var du kom ifrån och vart du skall.

Lycka för mig är att se dig leva med båda fötterna på jorden. I medvetenhet följa de jordiska regler som finns här för att vägleda oss, forma oss och lära oss det vi kom för att lära och förstå. Jag blir så glad när du kan leva i medvetenhet. Du sätter kärleksfulla gränser, Du behåller din integritet, Du behåller dig själv ren i tankar och hjärta. När du efterliknar den du är. Den du verkligen är. När du vet att det inte finns någon separation från det högsta goda i universum och dig själv. När du vet att Jesus, Buddha, Moder Theresa , Caroline Myss, Alice Baily och många andra profeter, forskare och författare fanns till för att hjälpa oss på vägen precis som vi kan hjälpas åt på vägen. Vi finns här alla för att vi skall hjälpas åt att forma världen till att bli så som den var från början. Ren!

Lycka för mig är att älska dig villkorslöst. Det spelar ingen roll vad du gör eller vem du är för du är jag och jag är du. Vi kan bära varandra, stötta varandra och älskar varandra. 

För att nå en konstant lycka och ett högt medvetande krävs mycket mind fullnes eller meditation. Sök sanningen min vän men hitta dig själv först. När du har dig själv kan du aldrig gå vilse. Detta har du mitt ord på. 

I min meditation i dag var mitt hjärta så fyllt av kärlek att jag behövde dela med mig lite till dig och resten av världen. Älskar dig. Sprid kärlek med dina tankar!

Marija



1 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så min älskade vän...man blir lycklig när man ser andra bli så glada och lyckliga för det lilla...det räcker ofta med ett litet leende eller ett varmt ord till någon som är ledsen eller bara en axel att låna ut till den som behöver tröst. Du gör mig glad och lycklig...och det räcker för mig.

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade