About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

torsdag 12 augusti 2010

Att tro räcker inte

Jag vet. Jag bara vet

Sommaren 2010 i Makedonien. Energierna har varit starkare än någonsin. Både jag och min vän som var med mig har känt det starkt. Speciellt min vän som har naturliga mediala förmågor som dyker upp utan att hon anstränger sig och hon bara vet så är det. Och så är det. Mitt i prick.

Att jag kände av allt så strakt kan bero att jag har vuxit som människa eller att det helt enkelt är ödet som de säger i balkan. När det är dags så är det dags. Min spegelbild har varit helt annorlunda nu och varje gång jag tittar på mig själv förstår jag att inget som hänt hittills kunde ha hänt varken tidigare eller senare. Tiden är nu. Inget jag gör, säger till andra kan förändra något förutom när det är dags. Allt och alla har sin tid.
 
I stunderna som jag upplever i Makedonien är jag helt stilla. Jag känner inte av tiden. Jag har talat om för mig själv att i tre veckor vara off contakt och det har jag varit. Stängt av Sverige, telefoner och alla störande faktorer som ville påverka mig utifrån. Jag kände att de som inte tjänar något syfte i mitt liv förvandlades till bomull i stället för ord- så skön känsla att kunna stänga av det som inte behövs. Jag har inte tänkt en tanke på varken jobb, hus eller annat som förut kunde flyga igenom mina tankar och speciellt när jag minst ville det.

Människorna har varit de samma. Lite äldre, vissa klokare, vissa olyckliga, vissa växer osv.
Jag har varit med och pratat givetvis, lagt mina kort och använde de gåvor och krafter som jag ansåg var givande och visst är de givande men det är fortfarande jag som pratar och vägleder. Hmm…
Opåverkad har jag varit men något annat har satt en rot i min hjärna.
Under tiden som min hjärna hade semester hände det saker som jag inte förstod vilken betydelse det hade. Som alltid i Makedonien besöker jag olika kyrkor, kloster, muskeer osv för jag tycker det är intressant. Och så gjorde jag i år med. Men i år fastnade informationen i en viktig del av min hjärna eller kanske man skall säga i mitt filosofiska sinne (vilket det nu kan vara). Återkommer till det*

Mmm så här vill jag vara tänker jag. Opåverkad, full av kärlek, visdom och kunskap om tystnadens värde. Så tyst man kan bli om man bara vill och så tysta alla andra kan bli när man själv är tyst. Mmm, Härligt…
Det är verkligen skönt att bli tyst i sina tankar trots att omgivningen pratar, gapar, försöker påverka en osv. Att veta: Gud! Vad glad jag är att jag är jag. Jag är så lycklig och jag är fantastisk som jag är. Opåverkad.

Jag ser människans inre. Jag känner andevärlden omkring mig men bara när Jag vill. Jag vet nu att de väsen som är med mig är med mig oavbrutet. Jag vet ännu inget om andra väsen som man ibland talar om men jag har en känsla av att allt annat kommer också genom de väsen som är kopplade till mig. Jag vill kalla dem guider men jag vet att de är änglar. De är skepnader som ger telepatisk information. Mina tankar uppfattar den information som de sänder till mig. Telepati. Därför säger jag: Jag bara vet. Hur? Det vet jag inte men jag vet.
Kalla det magkänsla, intuition, telepati, det spelar ingen roll. Jag vet för att jag tillåter mig själv att veta utan att prestera eller kontrollera något. Jag tillåter informationen att komma och då kommer den. Så enkelt det är. Men det tog så många år att förstå. Men det är nog så att det var dags nu och inte förut.

Plötsligt vill jag tala utan att se på varken kort eller annat. Plötsligt känner jag personen i hela min kropp. Jag säger det jag behöver säga. Ibland gör sanningen ont men den som vill förändra och ta ett steg mot högre medvetenhet behöver tåla lite kritik och omvandla den. Det fick jag göra. Kritik är positivt för ditt växande. Lyssna, ta emot, omvandla, förändra, mixa och trixa så skall du se hur din medvetenhet kommer att växa. Låt dig utmanas varje dag ty då blir livet roligt och fulländat. Om allt går som vanligt, alla klappar dig på axeln o säger: så duktig du är som sköter dina sysslor, Jaa då händer inte så mycket mer än vardagen och dina sysslor.

Min resa i Makedonien har berikat mig andligt. I år insåg jag att min tro är sann. Gud finns och vi alla är en del av den kraften.  Vi är den gudomliga kraften.
Gud vill att vi skall må bra och därför har han sänt en skyddsängel till varje levande själ, för att leda oss och beskydda oss…
Forts följer*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt när man kommer till insikter! och de kommer alltid när man stänger av hjärnan. Vi litar til våra tankar och intellektuell och låter det styra våra liv istället för att släppa taget och vandra med våra livsöden och lita på att allt är precis som det ska vara i precis den stunden det händer. Är verkligen glad för din skull!!
Kram Linda

Anonym sa...

Detta är så fint att du har mött dig själv i detta nu. Den jag såg för länge sen är här. Välkommen till ditt liv som en gudomlig själ. Jag känner dina vibrationer starkt. Jag vet att du kommer lyckas med allt du vill göra. Det du gör just nu är rätt val och rätt väg. Gud vill verkligen att vi ska finna oss själva i varandra, gör vi inte det i en del människor så är det för att vår kemi inte stämmer överens. Gud vill även att vi ska ha det kul på vår väg. Din väg är din, ingen kan säga till dig vad du ska göra, endast du vet vad som är rätt eller fel.
Kramar till den som vet.

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade