About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

torsdag 16 september 2010

Sista delen av ”ATT TRO RÄCKER INTE” del 6


I denna sista del av mina kyrkliga kunskaper och det som jag sista tiden har forskat fram i mina tankar, bibeln och andra skrifter tänker jag använda mig av ordet änglar i stället för Guider. Jag har insett mer och mer att det som Bibeln skriver stämmer så bra när man lägger lite tid i att förstå tanken och anden bakom skriften. Kanske är det så som prästen sade till mig i sommar När jag besökte sankt söndag kyrkan i staden Bitola:
– mitt barn, människan kommer hit, tänder sitt ljus, önskar sig något, lägger en peng och går hem. Men ingen stannar upp och tänker efter, känner efter, läser Guds ord. Vad säger kyrkan? Vad säger den heliga skriften? Vilka är änglarna och vad står de för? Om de stannar upp och känner efter kanske de möter sig själva och det kan vara skrämmande. Mm, så är det nog. Jag håller med den trevliga prästen. Han gav mig ett inre lugn och en bekräftelse om andevärlden. Ande världen verkar omkring oss men kanske inte så som många tror. Vi behöver stanna upp, rensa vårt inre, Söka sanningen och därefter tillåta vår skyddsängel, Guider och vad annat som finns på andra sidan att göra sig hörda hos oss. Det är ungefär som en smutsig stol. Tvättar du inte bort skiten kan du inte se den fina stolens insida.

Genom att studera de kyrkliga lärorna förstår man att änglarna inte har en fysisk naturlighet som jordens fysiska själar har. De har heller ingen rot i den fysiska värden på jord klotet utan de tillhör en änglasvär. Varje ängel finns till separat som en individ åt varje människa och varje ängel tjänar Gud och människan. I Ängeln finns inget fysiskt liv. Men i varje ängel finns givetvis liv som vi kan förstå genom att studera bibeln/kyrkan, genom att stanna upp och lyssna inåt, genom att sjunga, be till det högsta goda, söka andliga mästare som lever för att tjäna mänskligheten, en mästare som ger sig hän människan och inte sig själv.
Änglarnas liv är en Gudstjänst vilket gör att de alltid är i Gud, med Gud.

Kommer du ihåg Jakobs stege som var mellan himlen och jorden, på vilken änglarna klättrade upp och ner. Vem som helst av oss människor kan klättra på denna stege och strecka sig mot skyarna. Denna möjlighet är framkallad för oss alla genom Guds kraft och änglarnas hjälp som hjälper oss att klättra och som hjälper oss att bygga vårt liv så att vi så småningom kan klättra upp till Gud och enas med hans svär där den oändliga kärleken har sin rot, också för att det i oss skall framträda en hel ande vilket har sin rot i den andliga världen/himlen. Och det är därför viktigt för varje kristen/troende/vetande själ att veta vad en ängel är. Att alltid känna sin ängel omkring sig och vid sin sida och veta varför man är i den materiella världen och veta att roten är anden och försöka efterlikna den ty detta är meningen med jorde livet.

Oändlig kärlek (vilket jag kan säga är lika med tjänst) är det enda som existerar, allt annat är en illusion (lärdom/läxa). Din ängel ser alltid till dina andliga verkningar och jämför dem med den himmelska för det som sker i den materiella världen är förbundet med den himmelska.

”Gud skapade himlen & jorden”
Detta lilla & säger så kolossalt mycket. Detta lilla & har en stor betydelse. En förbindelse…
Man skall ej tänka att: ”i början” har en betydelse av tid. I den heliga skriften finns ”i början” på flera ställen. Så här börjar Johannes evangeliet. Just denna man talar om den hemliga världen/om den treeniga guden. Man skall ej uppfatta ord om tid då vi med vårt begränsade sätt att tänka lätt gör detta. ”i början” – först.
Ord är inte tid. Ord blir inte tid. Men ord blir till för roten till alltet. Det obegränsade alltet.

Guds härlighet och hans välsignelse. För detta finns hela kunskapen och läran. All den andliga läran finns tillgänglig i mycket detaljer om man vill fördjupa sig i den kristna läran. Jag kommer givetvis inte att gå in på några detaljer då detta inte är en bok. Min bok kommer jag att börja skriva så snart jag finner ro i mitt jobb som jag kan känna är lite överbelastat ibland. Men jag tjänar samhället och jag ger 100 % av mig själv och det är vad som gör att jag håller mig rak i ryggen och kan le varje dag.
Jag kommer nu bara att ta upp det viktigaste att veta för vårt liv här på jorden. Det som är mest betydelsefullt.

Vad vi än gör, vilket jobb vi än har för oss så finns vår skyddsängel alltid bredvid oss och detta är verkligen en stor glädje för oss att veta. Att vi aldrig kan bli lämnade mot varandra i kriget mot det onda, i kriget mot djävulen. Alltid finns din skyddsängel med dig för han är din tjänare och han tjänar med kärlek. Där kärlek finn, finns alltid ett offer. Offertjänst & den kraften gör vår skyddsängel till vår bästa vän. Den bästa vän du kan ha. Den vän som du aldrig kan ha i en fysisk form. Hos varje människa finns den bästa vännen tillgänglig som älskar med sådan kärlek som vi människor inte är medvetna om. Men så är det bara. Vi har obegränsad kärlek med oss hela tiden men ändå är vi så duktiga med att söka den utanför oss själva hela tiden.

Om vi bara stannade upp, Andassss,,, Andsas andetag varje dag… vilken lycka vi har att finna.

Be alltid: Min heliga skyddsängel, BE GUD OM MIG, Amen!

Jag älskar dig…
Marija Angeliva

1 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade