About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

fredag 24 april 2009

Meditation kurs


Detta är en kurs där vi bör vara minst 6 st. Priset är 500 kr per person och vi håller på ca 8 timmar med en timme rast. 



I denna meditationcirkel kommer vi inte att följa något program utan vi skall lära oss grunderna för avslappning, meditation och intuition. Detta är en utmärkt bra början till att finna sig själv och få mer harmoni i sitt liv. På den här kursen kommer du att höja din medvetenhet. Poängen är att du skall ta med dig lärdomen hem och fortsätta hemma med meditationen. Ju mer du meditera och ju längre du sitter desto högre medvetenhetsnivå uppnår du.
Riktig Meditation är ett läge där du inte tänker. Tankar är motsatsen till meditation. När du mediterar skall du se till så att hjärnan inte tänker. Detta är inte lätt men med övning kan du klara det. Kunde jag så kan du. Det tog mig ca tre månader att fatta hur jag skall släppa tankarna.
Efter sex månader var jag där, I ett läge av extas. För vissa kan det ta flera år för andra någon vecka. Allt beror på hur man är, hur mycket tid man lägger ner och hur man väljer att leva sitt liv.
Alla kan lära sig att meditera. Ju längre tid du sitter i tystnad desto högre medvetenhetsnivå uppnår du. Meditation är den bästa medicinen som finns. Mot allt! framförallt stress. I meditationen hittar du svar på allt du vill veta. Inte just när du sitter i det tysta men undertiden som dagarna flyter på arbetar nämligen ditt högre jag med dig eftersom du i meditationen tömmer gamla tankar och kan släppa in nya. Meditation är en sorts utrensning. Du rensar negativa tankar.

Våga ta steget att finna sanningen som bara finns innom dig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade