About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

torsdag 11 mars 2010

Lets Coach medlem väckte mina tankar i dag

Varför skriva böcker när allt finns på Internet? 

I dag när jag var på lets coach träffade jag en underbar kvinna. Hon satt först framför mig och så fort jag såg henne visste jag att det var något speciellt med henne. Först och främst hade hon mycket speciella ögon. Blåa och stora men mycket djupa på något sett. Hon heter Sofi tror jag. Jag är dålig på namn men jag tyckte hon sade Sofi. Jag kände att hon tittade på mig titt som tätt med nyfikenhet och jag tittade på henne också. Jag undrade om hon är en sådan som ser mig som annorlunda eller om hon ser mig som mig. 

Innan vi visste ordet av skulle jag och hon coacha varann och vi blev glada bägge två då vi fick en chans att utforska vilka vi är. Jag hade rätt i min känsla. Vilken unikat. Hon kanske inte hade kommit så långt som jag i coaching utvecklingen men hon sade två mycket bra saker. Det första var att hon fick mig att fundera på hur jag skall förklara för andra vad visuell coaching är muntligt. Jag har det på min sida, på mina foldrar och jag jobbar med det men att muntligt förklara var lite svårare. Så hon fick igång ett nytt steg. Jag vill ju marknadsföra mig inom detta och då måste jag ju kunna göra det muntligt också. Samtidigt förklarade jag de andra bollarna som jag har i luften och hon frågade. Vad brinner du för mest? Den var svår!

Jag fick ta ett djupt andetag och jaaa om ärligheten skall fram så sade jag att det mediala ligger mig närmast hjärtat då jag vet att jag har starka förmågor men att jag inte gillar hur New Age lägger fram det och därför vet jag heller inte hur jag skall göra med det i framtiden. Sedan älskar jag coachingen och allt med det och jag vet att det är mitt framtidsjobb men hur skall jag förmedla den starka kärleken från andevärlden? Jag inser att det är en sak att fundera på nu.

Sofi sade en sak till som berörde mig starkt. Hon hade läst en bok där det stod på en grav sten: Jag vill inte bli lyckad utan lycklig. Detta står jag för verkligen. Sann lycka är inte att bli någon omtalad person eller föreläsare som tjänar pengar på mediumskap. Tänk logiskt. Vad gör ett medium? Nämligen länkar med andevärlden. Tog Moses betalt när han pratade med andra sidan för att förmedla detta till omvärlden eller Jesus när han helade människor. Nej det gjorde de sannerligen inte. Det finns jobb att tjäna pengar på folks. 

Att ta betalt för att förmedla kärlek är uselt tycker jag. Visst om man är ett samfund och folk donerar till en person som bara skall leva på detta som en kyrka säger vi så Ok. Det är som att prästen skall ta betalt för varje gång han skall förmedla budskap från bibeln. Det fungerar inte riktigt så. Kärlek är det enda som är gratis. Snälla låt det stanna så. Vi kan förmedla den andliga biten genom våra jobb, coaching, terapi, alternativa medicineringar och fritid. Vi kan läsa om det, vi kan gå till kyrkan, olika andliga samfund men snälla sluta lura alla människor att de kan leva på att bli medium. Ordet Medial är ett ord som kan vara lika med Intuition, magkänsla, tro, visualisering mm Alla har förmågan men alla skall inte ha det som yrke. Det skall inte kosta tusen lappar för att börja tro och prata med andevärlden. Mediumskap är en andlig tro och inget yrke. Det är en tro utifrån det högsta goda i universum. Vi har kontakt med andar här!

Ni som har den starka förmågan, Använd den men på rätt sett. Visa vägen till människan genom att öppna hennes ögon för att hon skall börja tro igen men snälla lura inte henne att jobba med det utan visa att hon kan vara lycklig där hon är om hon bara kan leva i medvetenhet och kärlek. Vi har det vi behöver och vi kan byta om det verkligen behövs. Är det så att du har en stark förmåga att prata med andra sidan så använd det för då är du en budbärare. Är du en sökare så sök upp andliga samfund, spirituella kyrkan, läs andliga böcker och varför inte BIBELN. I bibeln finns allt och det mesta som New Age handlar om också. Jesus! ni skall bara veta vilka guider som kan komma fram på andliga cirklar. Det är allt från indianer, Jesus, Gabriel, Marija Magdalena mm. Listan kan bli lång. Tjohooo! Och var kommer allt detta ifrån. Nämligen fantasin och vad är fantasi? Den finns i din hjärna där det visuella, intuitiva, meditativa, fysiska, eteriska mm. Allt styrs från hjärna. Hjärnan talar om för resten av kroppen vad den skall göra. Därför är det bra att verkligen låta sig styras av det medvetna centrumet i dig. Det centrum som tillhör anden och anden är ett med allt och är inte separerad från Gud eller kalla det det högsta goda om du vill. När du vet att du är ett med den heliga anden så vet du också att allt annat är inget annat än materia som en dag tar slut. 
Är du en sökare så sök och finn, läs och lär men hitta dig själv till slut och det som du är bäst på. Jag älskar dig och jag vill ditt bästa. Spara på dina pengar. Det största jobbet kan du göra själv. Tro mig. en sann vägvisare i den andliga världen kommer att visa dig vägen med kärlek, tillåtelse att vara som du är och med en summa som du kan klara av att betala. 

Reinkarnation kommer jag att filosoferar över i dagarna... Så följ min blogg för det blir spännade. 



Lycka till min fina själ.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade