About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

måndag 5 oktober 2009

Den falska verkligheten 3


Nu har du sett i vilken lögn du levt i och du har haft modet att göra en förändring. Nu börjar du se glädjen i förändringen. Du kan känna frihet å ena sidan och motstånd och å andra sidan. Barnet inom dig gläds då den ljuva friheten för den får göra vad den vill. Den känner igen sig. Motståndet däremot skapar obehag då allmänheten inte kan identifiera sig med ditt gamla jag. Vad har hänt med vår? Vad har hänt? Vår vän är lycklig och lyser. Så kan vi inte ha det. Nej vi måste ifrågasätta, döma och kritisera vår vän så att denne blir normal igen.

Men i detta stadiet är det inte lätt att fälla en som precis har lärt sig att gå då allt är så nytt och spännande. I detta stadiet har vi vårt ego som samtidigt driver oss. Varför? Jo därför att vi samtidigt är lite arga i detta stadiet då vi undrar varför vi inte har haft ögonen öppna förut. Varför har man gott och mått så dåligt nar friheten är så ljuv. Vårt lilla ego är nu på äventyr. Idéerna sprutar och man vill bara vistas i det nya som man har kommit på att man faktiskt är och att det inte skadar att vara här.
Träden ser nu mycket grönare ut. Konflikterna med nära och kära är större men man vill bara visa dem var skåpet står. Man vill skrika ut: LÄMNA MIG IFRED!!! Jag vet vad jag vill utan att du behöver säga åt mig!!!

Något inre ljus brinner inne i dig nu och du ser glädje i allt. Man är som en lysande lampa som bara vill veta mera och mer. Så då börjar man söka mera och mera. Har man alltid velat vara brand man så kanske man kollar upp vilken väg man skall ta för att bli det. Har man varit en andlig sökare och haft mystiska händelser i sitt liv kanske man söker upp medium eller andra andliga intressen. Har man haft usla förhållanden hela sitt liv kanske man nu börja se vad det är man inte skall fastna i igen. Man börjar helt enkelt rannsaka det förflutna så att det inte händer igen. Man ser sina skuggor och man gör sitt bästa för att hitta olika vägar att komma bort från sina gamla mönster. Man ser färger över allt och man vill hitta på saker som man aldrig vågade innan. Men nu gör man det och man bryr sig inte vad andra tänker eller tycker om en.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade