About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

måndag 4 juli 2011

I livet utan slut 3

Du vet vad du måste göra och inte gör för allt omkring dig gör redan… hmm.. Hur konstigt låter inte detta? Men så är det. Livet är i full fart omkring dig vare sig du vill det eller inte. Du kan vara hur stilla eller död du vill. Allt görande omkring dig är ändå aktivt med eller utan dig. Så med detta gör du också något och oavsett vad så gör du. Du handlar, du presterar hela tiden. I ditt görande tror du ibland att du gör rätt och ibland fel. Har du tur så vet du inte om du gör rätt eller fel för när du inte vet är när du kan vara kreativ och forska i ämnet. Mmm, jag vet det låter lite krångligt för man är så van vid att vilja veta hela tiden.

Faktum är att vi lever i en illusion! Det som är verkligt och sant finns bortom oss. Vi kan inte få tag i det. Vi kan endast känna det och vara det för vi är det hela tiden. Detta varande som jag kallar för ingenting är precis vad vi är. I den illusoriska världen är ju allt tillåtet om du tänker efter och därför kan man ju inte säga att det görs så mycket fel. Allt är ju tillåtet oavsett alla regler och normer som finns. För att inte prata om alla fördommar och åsikter som systemet har som vill att vi skall vara efterföljare… ja allt är ju tillåtet då allt händer konstant.
 
Det som ännu inte har hänt kommer också att hända för det händer saker hela tiden. Och du är med i spelet. Det lustiga är också att vi tror att vi är det vi gör men i själva verket är vi inget av det. När du kan använda det stora inom dig för att se det som finns utanför dig ser du att är inte detta. Du kan använda dig av detta inre centrum som är ingenting när hälst du vill. Detta finns för dig hela tiden. Det är konstant där. Och med detta sagt är du EVIG!

När du stänger dina ögon och tänker en stund på hur du andas känner du att detta något inom dig andas. Vad är det som andas? Det är ingenting! Ingenting gör att dina lungor vidgas, din mage går in och ut… det är inte dina tankar som gör att du andas. Det är ingenting som andas. Låter lite tokigt men känn efter själv! Hur mycket tid är du villig att offra för att ta reda på om jag är galen eller om jag har rätt? Du andas även när du inte tänker. Faktum är att detta ingenting som gör att du andas andas också när din kropp inte finns längre för det tar aldrig slut. Det kan inte ta slut för det måste andas för andra själar också som kommer och går i den illusoriska världen.

När du sover andas du och styrs inte av någon fysisk känsla eller tanke. Dessa sover då men inte ingenting för den har fullt upp med att hjälpa dig andas. I dina drömmar kan du möta olika händelser som du ibland inte känner igen på olika nivåer, platser, dimensioner, tja, what ever! Detta är världen som är bortom dig som ofta inte kan komma förbi med information då vi är så stressade innan vi skall sova och detta gör att sömnen inte är tillräckligt djup. Så när du vaknar stöter du bort den värdefulla informationen som ingenting skulle vilja ge dig för att du skall bli ditt bästa jag. När du vaknar tar görandet, jagandet och ärandet över och du startar med stress. Di börjar helt enkelt att handla och prestera och glömmer bort ingenting. Du tar över rollen att du är någonting som du tror att du behöver vara för att följa med dagens flöde. Eller livets flöde.

När du är inne i dig själv med slutna ögon och bara andas kan du få kontakt med ingenting. Detta kommer givetvis inte att visa sig för dig varken som någon skepnad, form eller prata med dig men för varje gång du andas och är helt tyst i dina tankar, kropp och känslor kommer ingenting att ge dig mer och mer vetskap om allt som du behöver veta.

Det kan ta tid att bekanta sig med ingenting då du har varit i ständig kontakt med allting. Men för varje gång du går in i detta centrum av ingenting växer du och blir starkare, klokare, friskare, gladare, kreativare, vackrare. Ja listan kan bli lång på hur mycket positivitet Ingenting kan ge dig. Så för varje gång du väljer att öva på att stänga av dina tankar, känslor och kropp och bara följer andningen möter du ingenting. Och ingenting kommer att ge dig precis INGENTING. Räkna inte med något mirakel i fysisk form. Men räkna med att ingenting kommer att ge dig allting som du har saknat och detta allting kommer att vara great visdom!
Visdom om vem du verkligen är, vart du är på väg och vart du kommer ifrån. Ingenting kommer också att leda dig år tätt håll i livet. I läkningsprocesser, i förlåtelse, i acceptans, i frihet, i tillåtelse och ett livsuppfyllande där du älskar dig själv och alla andra villkorslöst. Vilken härlig befrielse! Eller hur?

För att uppnå denna frihet behöver du vara i ständig kontakt med ingenting. Tappar du ingenting hamnar du i frestelsen mycket lätt. Och när jag säger frestelsen välj själv i listan:
Missbruk, beroenden, skrik, panik, våld, arbetsnarkomani, olika stress nivåer som inte är bra, ångest, depression, krig mm.

Du måste verkligen veta helt o fullt att du är ingenting för det är endast då du kan ge och få allt!

När du i början skall bekanta dig med ingenting bör du hitta en lugn plats i ditt hem där du inte blir störd. Detta är viktigt tills du blir bekant med ingenting. När du har övat och bekantat dig med ingenting tillräckligt länge börjar något stort inom dig att växa. Du blir en storhet bara så där. Utan att ens vara kändis! Lite ironi…

När ingenting är aktivt inom dig kan du när du vill sätta dig och möta dig själv. Ditt sanna jag stillheten finns då tillgänglig för du är ett med den och du vet att du är ingenting. När du vet att du är ingenting är du stor och stark. Odödlig!!!

För att möta ditt fantastiska jag behöver du i början säga följande mantra varje dag i några veckor:
JAG HAR EN KROPP MEN JAG ÄR INTE MIN KROPP! JAG HAR KÄNSLOR MEN JAG ÄR INTE MINA KÄNSLOR! JAG HAR TANKAR MEN JAG ÄR INTE MINA TANKAR! JAG ÄR ETT CETRUM AV MEDVETENHET OCH VILJA OCH FRÅN DETTA CENTRUM STYR JAG MIN KROPP, MINA KÄNSLOR OCH MINA TANKAR!
Hela ditt liv har du gått och trott att du är någonting som ex; dina tankar, din kropp, dina känslor, ditt namn, dina räkningar, dina vänner, dina föräldrar. Mmm, listan kan bli lång. I dag tror man att man är sin dator tror jag.. då kan det tänkas att det kan ta tid att avidentifiera sig från denna illusion.
 Mantrat kommer att hjälpa dig nå ingenting snabbare men du behöver säga det ofta ofta och samtidigt andas djupa långsamma andetag. Slutna ögon med stilla sittande kropp som är helt avslappnad.

Forts följer..

Marija Angeliva








0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade