About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 12 maj 2010

Vägen till medvetenhet leder oss genom omedvetenhet



Vägen till medvetenhet leder oss genom omedvetenhet, det okända, det hotfulla. Den som önskar bli en vis människa måste först, helt och fullt, ha befunnit sig i dessa okunnighetens trakter. Bara genom omedelbar erfarenhet kommer du att lära känna dem; illusionens slöjor viker slutligen undan för ljuset då du erkänner dem för vad de är. Då slöjorna förts undan, vinner du en värdefull insikt om det sanna mysteriet som de har dolt.


Inträdande i vuxenvärlden, fordrar att man utför en mycket svår och farlig uppgift som kräver en lång och noggrann förberedelse. Den individ som vågar tränga igenom porten behöver ha ett oövervinnligt mod, och vara villig att göra de nödvändiga förberedelserna. Lycklig är den som kan finna en vägvisare som han kan lita på när han står inför detta. Ändå krävs också i detta fall, och kanske särskilt i detta fall en oerhörd uppmärksamhet. OBS! Alltför många vägvisare erbjuder sig själva med frestande löften utan att ens själva veta vägen.






Bara genom att lyssna på ditt hjärtas röst kommer du att kunna vända misstag till möjligheter att fortsätta på vägen. När du uppriktigt följer hjärtats undervisning kommer du kunna se att till och med en stig som fört vilse kan ha varit en nödvändig etapp på vägen.  Och kom ihåg en sak; Att tröskeln till till döden är också tröskeln till nytt liv!


Fråga dig själv: Vilka inre områden känns underliga? Vad känns främmande, farligt? Vilka erfarenheter är du mest rädd för?


Meditera regelbundet. Hitta ett sett som passar dig och min rekommendation är att du mediterar varje dag i ca tre månader. Det krävs uthållighet, stort tålamod för att nå hög medvetenhet. Vet du inte hur du skall meditera? Boka dig en tid hos mig eller någon som kan meditation. Obs! Riktig meditation! Ingen vägledd, visuell. Riktig meditation är att andas och vara tyst. teknikerna för att andas har du själv men ibland behöver man hjälp på vägen. Det behövde jag och jag rekommenderar dig att ledas i ljuset med rätt vägledare, mentor, guide, präst eller annat som känns behagligt för dig. men känn efter även här. Har du träffat rätt Guide? Svaren har du själv...


Affirmera: Det är alltid mörkast strax före gryningen


Jag älskar dig


Marija Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade