About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

fredag 14 maj 2010

Till Duvan som satte igång mina filosofiska tankar och som antagligen inte kommer att läsa detta då hon anser att jag inte är med Jesus









Hmm Nyss viskade en duva i mitt öra på facebook att Jesus är tillräcklig! varför Tarot? Den här frågan brukade jag också ställa till mig själv för jag tänkte att jag borde kunna se det jag ser med Tarot korten bara genom att känna in klienten som när jag gör healing. Jag brukade ofta fråga mig själv varför jag gör det för i religioner kallas det för spiritism. hmm... Nu får jag frågan igen. faktum är att jag just nu utvecklar mitt mediumskap som jag också har ifrågasatt länge. Varför dras jag till det? Är inte Jesus tillräcklig? Jag skulle hellre vilja säga är inte Gud tillräcklig? varför säger inte duvan Gud utan Jesus hela tiden? Jag älskar också Jesus men så vitt jag vet så sände Gud Jesus till jorden och han föddes i en biologisk kropp precis som all mänsklighet. Vi är alla födda i biologiska kroppar. hmm... Vad menar duvan?


För mig är Jesus så stor. Han är min idol precis som Madonna, moder Theresa och min mamma. Jag älskar dem för att de är starka, uthålliga, givmilda, kärleksfulla, framgångsrika i det som det gör/gjorde. De gör goda ting för mänskligheten och de är öppna för vägledning vilket har givit dem kunskap och visdom. Men hur kan Jesus vara tillräcklig? Jag då? Du då? alla andra? är inte vi tillräckliga och är inte vi alla ett? Från samma källa. Gud skapade oss alla och därför är han så stor för oss och därför har vi valt att kalla honom Gud. Men Gud är ju allt som finns och det måste duvan som tror att Jesus är tillräcklig veta om. Gud sade till Moses: Jag är den, jag är när Moses frågade om hans namn. I mina drömmar säger Gud att vi är ett med honom. VI! säger han. Enas! säger han. Vad menar han tror du min duva? ENAS! kan det vara så att du inte känner att du är ett med Jesus? Kan det vara så att du ser honom långt ifrån dig i himlen på en pedistal? Nä men då kan du inte nå Honom. Jag känner Jesus min duva och det är han som inspirerar mig. Han finns i varje del, cell och hela mitt väsen. 

När jag lägger Tarot korten gör jag det med kärlek. Med hela mitt hjärta för att vägleda och hjälpa någon som är vilse och behöver ledas till sanningen. Gud vill att vi skall vara lycklig! Om vi hittar lyckan genom Tarot, kyrkan, mosken, Jesus spelar ingen roll så länge du vet att du talar Guds kärlek och att du delar med dig av den kärleken. Jag lägger Tarot för att jag är förbaskat bra på det och jag vill bli medium för jag inser nu att jag kommer att vara lika förbaskat bra som det med. Och vet du varför min duva? Jo för att Gud är med mig och jag älskar hans son Jesus. 

Jag skulle vilja vara så drastisk i min förklaring till dig min duva att jag säger dig nu: Min Tarot kortlek är min bibel. Varför undrar du och hur? Jo för att när jag ser esset i min kortlek påminns jag att det finns bara en Gud. När jag ser tvåan vet jag att i bibeln finns två delar, gamla och nya testamentet. När jag ser trean så tänket jag på fadern, sonen och den heliga anden. När jag tittar på fyran tänker jag på de fyra evangelisterna som predikade evangeliet. Matteus, Markus, lukas och Johannes.  Femman påminner mig om de fem förståndiga junfruarna som tog olja med sig tillsmanas med sina lampor. De var tio igentligen. Fem som var förståndiga och fem som var oförståndiga och som blev utestängda. Och när jag tittar på sexan så vet jag att det tog Gud sex dagar att skapa denna fantastiska himmel och jord. Sjuan talar om för mig att på den sjunde dagen vilade han och därför är den dagen kallad för helig. När jag ser ottan så tänker jag på de otta rättfärdiga människor som Gud räddade när världen förstördes, Noa, hans hustru, hans tre söner och deras hustrur.  9 påminner mig om det tio spetelsker som Gud räddade. Nio av dem tackade inte ens. 
När jag tittar på siffran tio så tänker jag förstås på de tio budorden som Gud gav till Moses på tavlor av sten. Och när jag ser konungen min duva så vet jag med hela mitt sinne att det finns bara en Gud allsmäktig. När jag ser damen så tänker jag på den välsignade jungfru Marija Himmelens drottning. Och knekten, Knekten är djävulen. När jag räknar tecknen på min kortlek så hittar jag 365 stycken. Antalet dagar på ett år. Det finns 52 kort, samma antal veckor som ett år. Och det finns fyra slags olika kort. Antalet veckor i en månad. Det finns 12 stycken bilder kort som är antalet månader på ett år. Så min duva… Som du ser så fungerar inte min kortlek bara som en  bibel eller en sorts almenacka utan också som en psalm bok. Hoppas nu att du förstår.

 
Jag har utforskat olika sekter och religioner, läst och filosoferat. Jag drömmer varje natt och talar med Gud ofta via mina drömmar, och som du vet är drömmar sanna. Man behöver bara tolka dem rätt precis som med bibeln. Jag Önskar att du ser mig som en del av dig för det är så Gud ser mig och det spelar ingen roll vem jag är eller vad jag gör.

Marija Angeliva

2 kommentarer:

Anonym sa...

All is one

Anonym sa...

Du har så rätt tjejen...GUD är den rätta vägen Han har sänt oss många profeter för att lära oss sanningen om oss själva. Att vi alla, du och jag är ett med GUD. Han vill se oss skapa våra liv på det sätt vi vill att det ska vara på. Jag är...det är ett stort ord att säga.

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade