About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 19 maj 2010


Dansa med änglar
I en värld full med kosmiska under
ser barnet det vi inte ser.
Ett löv som en vindpust gjort sönder
blir en ängel som dansar och ler.
Ser du änglarna pappa,som dom dansar?
Hör vilken vacker musik!"
ropar barnet och spelar på harpan
med strängar av garn på en spik.
Men vi ser inte lekarnas mönster,
vi hör inte låtsasmusik.
Vi har bommat för våra fönster
mot glädjen som var så unik.
Så dansa med änglarna dansa mitt barn,
lek medan lekarna finns.
Sjung till din harpa med strängar av garn
så länge du sångerna minns.
En dag ska du finna att alla är barn
i en större men kärare lek,
där alla får dansa bland änglar och garn
där ingen har tid med nåt svek.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade