About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

tisdag 18 maj 2010

Vad är visualisera?

Jag får ofta frågan vad är visualisering? 
Visualisering innebär ett åskådliggörande av komplexa, flerdimensionella, sammanhang genom uttryckssätt som anpassats för människans synsinne.Visualisering kan ske genom bilder, diagram och animeringar.

Människan har en fantastisk förmåga att avläsa bilder. Visualisering hjälper oss att överblicka och tolka stora mängder information. Forskningsprogrammet med just namnet Visualisering har som syfte att stimulera och utveckla visualiseringsteknik.


Jag gör vägledda visualiseringsövningar där du möter dig själv i olika perspektiv. I nuet, vad händer just nu i olika sammanhang. I framtiden, var du vill vara och vem du vill vara. Ibland gör vi även tidigare liv visualiseringar där du i dina tankar med min vägledning skapar dig en bild av vem och var du har varit för att se vad du möjligtvis kan ha med dig i detta liv som du nu kan släppa taget av. 
Även här använder du din intuition, källan som är ditt högre jag.  

I dagens läge kan intuitionen kallas för  Guide, Andlig vägledare, Ängel, Jesus, Buddha mm. Men vad det handlar om är ditt högsta jag som är du själv. Då allt är ett så är du med din Intuition (Vägledare).  Jag själv kallar det vägledare. Jag har visuellt format min vägledare. Jag vet att jag har levt flera liv och jag vet att jag har varit olika personligheter. Min informationskälla, intuition kommer ifrån andevärlden (min vägledare). Andevärlden är ett med oss. Det finns ingen separation. När man har accepterat, förstått och övat upp detta är det en sann befrielse. Man vet vem man är, var man kommer ifrån och vart man är på väg.
Varför skall du göra detta?
Det högsta goda (Gud) Vill att du skall vara lycklig. Vill du vara lycklig? Vill du leva ett fritt liv, utan skuggor, ångest, ilska, smärtor, fasader, fel val i livet mm? I så fall är det dags att du tar reda på vem du är. Genom visuella övningar kan du snart ta fram ditt sanna jag som redan finns inom dig och väntar på att komma fram.  

Jag hjälper dig gärna. Läs mer om hur jag jobbar på www.visuellcoaching.se

kärlek från Marija Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade