About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 19 augusti 2012

Dåtid som nutid

Gick ner till källaren i dag för att ta ut saker som skall slängas och ges bort. I åratal har jag letat efter ett ark där jag under perioden 1996-2000 skrev några böcker och dikter för hand  detta var år av stor förtvivlan i mitt liv. Jag fattade ingenting men ändå på något viss fanns allting inom mig så klart och tydligt med svaren som jag behövde.

Vill dela med mig av en text från min andra bok som heter ^"Sanningen"^ skrev den år 2000

Vi människor måste välja den rätta vägen. Vilken är den?
Om du har kärlek i ditt hjärta, slutar att göra fel och slutar att spela bäst är du snabbt på väg till Sanningen. För tänk om alla presidenter, kungar, stadsministrar och dumma politiker Kunde handla utifrån kärleken i sina hjärtan i stället för makt och om de ändå kunde sluta skada os människor med alla regler, krav och vapen. Tänk om de kunde sluta tävla om att bli bäst. Tänk vad fridfullt allt skulle vara då? Det är ju vansinnig värld vi lever i var är det logiska tänkandet?

Någonstans närmar jag mig slutet av boken: För att avsluta denna sanningsfyllda bok vill jag skriva varför jag skrivit den och berätta varför jag valt att tro just på Ordet Gud. Guds väg eller Guds energi. Egentligen spelar det ingen roll vilket ord jag använder för den kraften för han är fortfarande DEN HAN ÄR precis som jag och du ÄR DEM VI ÄR. Men grejen är den att i bibeln finns några regler som jag älskar och funnit är logiska att följa för att de här världen skall fungera...

Ja, vem vet, jag kanske renskriver boken en dag. Men Oj Oj! Jag var bara 20 år, Inte lätta att redan då bära på en massa sanningar som jag inte riktigt kunde leva upp till. Men nu förstår jag de sju andliga lagarna och varför de är så heliga för mig. Enkel matematik. Vi behöver ingen bibel. Det räcker att vi vet shakrasystemet.



När vi ser till att hela vårat shakra system är i rätt balans gör vi rätt och vi lever i frihet och lycka. Helt fantastiskt :-)) Underbart!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade