About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

lördag 18 augusti 2012

En högre kraft


Tror du på en högre kraft och i såfall, hur tror du att den tjänar dig? 

Jag vet att det finns en större kraft och den kraften har sett till att jag alltid har någon med mig som beskyddar mig, visar mig vägen genom mina drömmar, symboler i vakna livet, ljud, tankar eller andra händelser Och är jag riktigt öppen kan jag även känna den kraften.  Jag kan inte sätta fingret på vad den kraften heter. Det känns tryggt att kalla den Gud för Gud är något jag vill se upp till och eftersom det inte finns någon separation mellan mig och den kraften är jag också Gud och det känns stort. 


Men någonstans vill vi ändå identifiera oss med det vi inte kan ta på som styr eller leder oss på något vis. Det som vi inte kan sätta fingret på,, Fundera lite på hur du mår när du hjälper andra villkorlöst, När du säger till någon eller får höra: det är lugnt, det kommer att orna sig, När du får en kram när du är ledsen, När någon du älskar säger att den älskar dig tillbaka, När du gör andra glada på olika sätt. Hur underbart känns inte detta?

Men det människan tyvärr oftast väljer att identifiera sig med är: nej, jag kan inte, tyvärr det är för sent nu, ush jag orkar inte, eller ok jag gör det och så gör hon något för att hon inte vill förlora en vän eller bli utfryst, man handlar utifrån rädsla,  Att höra andras problem ger tröst, att veta att någon annan dog först, förlorade alla sina pengar, glädjas åt att det är så bra här för på andra sidan är det krig och svält.. och listan kan bli lång på allt tråkigt.

När du väljer att ställa upp för andra, ge tröst, förlåta, Älska villkorlöst även när någon inte vill dig väl, väljer du rikedom och frihet. Därför att detta är vad du i sanning är. När du väljer att älska villkorlöst eller rättare sagt när du lär dig den konsten är du ett med dig själv och behöver aldrig mera känna ångest, oro eller ilska då dessa ting existerar inte. Det är ting som är falska och som vill fördröja din upplysning i livet för att du skall bli ditt allra bästa jag. 

Jag tror på en högre kraft och för mig heter den kraften KÄRLEK. När jag handlar, pratar, tänker och känner utifrån kärlek gör jag rätt och detta är För mig Gud och eftersom jag är Kärlek är jag också Gud. Gud är bara ett ord men kraften som ordet bär ÄR precis det: KÄRLEK. När du handlar rätt i livet, när du ger, när du ler, när du förlåter och hjälper till är ner du i allra högsta grad är Kärlek och detta är vad som gör dig rik, fri och lycklig. Prova att vara kärlek får du se,, 
Kram från Izabella Marija Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade