About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

måndag 10 september 2012

Det finns ett nu och det finns ett Du


Det finns ett Nu, Det finns ett DU! Vem är du och vad vill du nu? Jag ställde den frågan till min käraste som de säger på norska i går och han sade Jag är jag och vad han vill det vet jag redan :-) Men ett "jag är jag" är ett mycket starkt svar när man också vet vad man vill. För det du vill är ju du. Att veta vad du vill är att vara målmedveten och framåt. När du vet vem du är och vad du vill lever du livet fullt ut och når dina mål sakta men säkert eller snabbare än du tror :-) så vad vill du? 


Många gånger tror en människa inte att den förtjänare de den vill för att omvärldens påtryckningar säger annat. Vem säger vad till dig? Fundera lite över vad det är för information som du låter andra pumpa dig med,, Är den positiv? Får ditt samtal med din bästa vän, pojkvän eller förälder dig att må bra eller dåligt. Om de får dig att må dåligt kanske du skall fundera på hur du skall göra för att inte må dåligt av omvärldens nick snack som du blir indragen i omedvetet eller medvetet. 

Enligt mig finns det två sätt: Antingen så jobbar du med dig själv såpass mycket att du kan hantera de så som att du har någon osynlig skiva omkring dig som stöter bort dem. Du kan umgås och lyssna med du blir inte påverkad. detta tar tid och kraft samt en skopa tålamod. Eller så berättar du för dem helt enkelt hur du vill bli behandlad och blir du inte det låter du bli att träffa dem tills de har ändrat sig. 



Jag försöker leva mitt liv fullt ut trots påtryckningar från omvärlden... I dag skall en människa jobba mycket för att tjäna mycket för att köpa mycket. Trots detta är människan oftast olycklig och ångestfylld då den inte har mycket tid över till annat roligt. vad tycker du är roligt i livet och vill ha mer tid för? Jag vill berätta att för mig är det viktigt med kvalitetstid med mina barn då jag har dem bara varannan vecka. Därför har jag unnat mig själv en städerska 1 ggr i veckan. Visst det kostar lite men det är värt vart enda krona med tanke på att jag slipper tänka på detaljerna när barnen skräpar och att ha det rent hemma är en skön befrielse. Jag unnar mig själv ledighet då och då för att njuta av livet med vad det nu kan vara. Att komma i tid till ett möte är viktigt men jag dör inte om jag är sen i min egen tidsplan. Det finns ingen tidplan i mitt liv. Jag gör det som känns bra i stunden och vet du vad? Jag lever fortfarande och jag mår bra :-) Livet har lärt mig att ju mer jag behöver hålla reda på och hinna med desto mindre lever jag. I dag vet jag att det enda jag kan göra är det som sker nu. Jag planerar stora ting och de mindre planerna får gå i uppfyllelse om de vill sig väl :-) Livet är härligt, livet är nu och livet är DU. Glöm inte bort dig själv i framtiden och i gårdagen. Kom ihåg dig Nu! Vad gör du nu? Hur kan du ge ditt liv mer tid till det som är Du? Kramar ♥

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade