About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 2 maj 2012

Fy!!! För Dualism! Feminism & Narcissism

Jag har en bekännelse, som jag vet många känner i dag men vill inte erkänna. Inte ens Osho som tycker att det inte borde finnas äktenskap. Men faktum är att jag inte håller med Osho och inte de nya generationerna heller som tror att de kan vara vänner med alla och ligga runt med kompisens kille eller killens kompis och dennas kompis kompis i samma gäng. Alltså vad är detta!!!??? Skaffa harem eller flytta till Amsterdam!

Ush! Var har respekten tagit vägen? Medkänslan till sin nästa? Meningen med en sann relation. Fan! Vem kan man lita på? Jag har fattat senaste tiden genom att umgås med yngre generationer att de totalt har tappat förnuftet. Inte alla men de flesta. Jesus! Hur många kontakter orkar du prata med varje dag och hur många orkar du data och utnyttja eller Ljuga för?

Jag är en högt andlig människa med många vänner omkring mig men även gammal själ i en vacker kropp MEN Det finns inte på min karta att ligga med min pojkväns bästa vän eller vän överhuvudtaget och speciellt inte ligga med min kompis eller släktings kille. Faktum är att jag skulle inte ens gå och dricka kaffe med min bästa vän eller släktings kille. Och skulle jag få invigelsen att göra det skulle jag fråga vad han/hon tycker om det och om det är ok. För hur det än är kan saker och ting missuppfattas.

Nä! Fy fan! Hoppas att det här jämlika samhället är mot sitt slut. Kanske med jordens undergång. Vem vet,, jag drömmer ofta om jordens undergång. Någon gång skall den komma och hur den nu blir. Jag skulle önska mig att livet blev som när jag var liten fast mer medvetna föräldrar där uppfostran handlar om att vara så andlig som möjligt. Meditation, Nyttig mat och sätta fart på barnens fysiska aktiviteter i tidig ålder. Samtidigt som det heliga kontraktet mellan en man och en kvinna finns kvar. I nöd och lust!!! Forever! 

Jag blir faktiskt lite ledsen i ögat när jag skriver detta för jag inser att det inte finns så många som jag omkring mig. Jag blir ledsen att det är så ytterst få hängivna människor omkring mig. Jag tänker inte ställa frågan varför utan bara inse att detta är vad vi skall lära oss här på jorden. Det är nog därför som det finns så mycket separationer och skilsmässor,, för att folk skall inse att gräset faktiskt inte är grönare på andra sidan om du inte lärde din läxa från det förra misstaget.

Ingenting blir bättre om du inte hittar ljuset inom dig. Kärleken till alla omkring dig och framför allt respekten till dina vänner. Alltså hur långt kan din billiga hjärna strecka sig?!

Ha respekt för dina bästa vänner. Var ärlig och framför allt: Använd ditt sunda förnuft. Allt handlar inte om sex eller att växa själv och se andra falla. Du växer inget med detta! Det enda som växer är din framtida sjukdom….

M v h Angeliva Izabella Marija

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade