About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 6 maj 2012

Livet



Livet är bra konstigt ibland. Jag vet att det finns en mening med allt som händer men jag kan ändå inte hjälpa att tänka,, Hur kunde detta hända nu?! Saker händer utan slut. Livet mitt är stormigt och framgångsrikt. Jag älskar att leva det och mina känslor är som ett ändlöst hav Så äkta, och sant.
Och jag är båten i havet. Vinden dirigerar mig vart jag skall ta vägen och jag är på väg… Utan karta, bara ett mål. Jag vet att jag kommer fram till målet men inte hur och det är just det...
Jag vet,, inga men, inga varför, inga när och framför allt inga därför att… Jag vill inte veta något!!! Svaret är Jag med välbehag.
I livet,,, Vilsen, rädd, arg, glad, nyfiken, orolig, kär, mm. Vad spelar det för roll? Jag vet inget ändå. Allt jag fått veta är Nuet och inget annat egentligen… Och i detta nu, mmm så Magiskt växer det nytt liv hela tiden, överallt. Precis över allt! Döden finns ju inte. Den bara förvandlas till mera liv. Mera Liv!
I Nuet känner jag sorg över att vissa liv inte får leva och uppleva havet. I mitt hjärta finns sorg över att vissa liv endast ser gårdagens bekymmer, händelser som endast styr båten längre och längre bort från målet. I mitt hjärta finns sorg för att vissa liv skall behöva känna ensamhet & längtan efter upplevelser av sanning & kärlek. Så ledsamt att vissa liv låter svek överleva men inte kärlek.
Jag får ont i hjärtat när jag vet hur du min ängel är livrädd och skakad inför morgondagen. Så många gånger någon slagit dig mentalt, känslomässigt och fysiskt. Denna underbara organism som vi kallar kroppen. Jag gråter, andas ut och skickar kärlek till dig. Håller om dig och älskar dig. Ge inte upp! Det finns kärlek, tröst, lugn och en sanning. Den största vilar inom dig men det finns även en klippa som du kommer att kunna luta dig mot. Du behöver bara verkligen veta att det finns men kanske inte just nu för just NU finns ju Du.

Och tro mig, utan dig skulle inte den här stunden vara den samma. Tillsammans med alla dina fantastiska känslor som styr din kropp och tanke. Wow! Vilken organism! Vilken funktion du är! Tänk vad du kan skapa?! Räcker det med liv och död. Du! Du skapar liv och död. För att inte tala om allt där i mellan… Säg mig vad kan du inte skapa om inte med dina händer så med dina tankar. Vilket fantastiskt system du är! Du har alltså en hel värld inom dig också och det är just den världen som skapar den fysiska. Utan dina tankar och känslor skulle det inte finnas en sak, stund, hus, puss, den dataorn du sitter framför, en vän som ringer om en stund, en dotter som vill äta mm. Ja vad tror du,,, Listan kan bli lång på livet här och nu. Så var är du Nu?

 Just nu händer det stora ting i mitt liv där jag växer som företagare & mamma men ändå är det inte det största för det är ju bara min väg i livet. Det som faktiskt är det största just nu och egentligen i alla dagar i mitt liv är mina känslor. Just Nu så sköra, så ensamma & ledsna. Jag tillåter dem att få vara det. Jag gråter ut en skvätt. Lite på tangenterna också. Det gör inget… jag vet att det finns en mening även det här… 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade