About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

fredag 25 november 2011

Som vinden vi är

Som vinden vi är genom träden vi svishar iväg lurade att tro,
Spegeln den visar oss den falska sanningen, den vi tror att vi är.
I djupet av våra hjärtan finns alla svaren, alla ingredienserna till det som är verkligt och sant, till det som vi så gärna undviker för att slippa känna efter hur vi igentligen mår.
Som vinden vi är genom träden vi svishar i väg, i ren rastlöshet och frustration för att tror att det bli bättre här och där. Om jag åker dit, om jag åker hit. Om jag träffar den eller den så blir det bättre men i själva verket blir inget bättre då allt är bra precis där du är som du är med vad du har framför dina fötter.
Som vinden vi är lurade att tro,,, istället för att veta att endast genom det som finns tillgängligt just nu kan vi göra en förändring.
i djupet av våra tankar har vi ett ideal till vad vi tror ett liv skall baseras på fast i själva verket är det motsatsen till idealet som vi skall älska. Det som oftast är idealet är det som är illusionen och det som vi oftast räds som inte är vad vi har tänkt oss är det perfekta och äkta.
Som vinden vi är genom träden vi svishar iväg lurade att tro,,,

Marija Angeliva

1 kommentarer:

Bergskristallen sa...

Väldigt vacker och inspierarnde text!

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade