About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 20 juni 2010

Jofiel

I dag är det söndag och det betyder att Mina barn skall hem till sin fader i morgon. Jag vet inte om jag skall älska söndagar eller tvärt om. Jag har lärt mig att leva med smärtan och sorgen att jag endast kan träffa mina barn varannan vecka, dock varje söndag :)) som jag och barnen fick tjata oss till. Men ändå...När söndag kommer känns det i hela luften. Jag ser Glorias min. Hon vill inte dit men hon vet att hon måste. Gabriella är mer flexibel och tydligen mer omtyckt hos pappas flickvän så hon säger inte mycket. Kanske vet hon att det inte är någon ide heller. Men Gloria min lilla kontroll behov tjej. Hon Vill ha trygghet, stabilitet, företagsamhet, Kärlek och ödmjukhet. Jag vet att hon kommer att gå i mina spår när hon blir stor. Hon är så fantastisk. En riktig lärare, vis, klok med ett stort kom ihåg. Inget går förbi henne. Hon behöver vara övertygad för att gå på något. Ingen kan lura henne. Hon vet allt. I kväll var hon tacksam för en underbar dag men mindre tacksam för i morgon :(

Gabriella bad till Gud innan hon skulle sova att dagarna skall gå fortare för på söndag skall hon till mamma igen och hennes bästa vän Skye kommer på besök då. Hon tänker ge henne ett best friends halsband som hon har köpt :)) hon är underbar. Hon lever i sin egen värld där Älvorna vandrar på hennes näsa, Fia spelet spelas med alla möjlig färger och man kan sova på balonger. Allt är möjligt i Gabriellas värld. Det finns inget varför. Det finns bara därför att: Hon har en förklaring på allt. Till och med det omöjliga. Mammas optimist är hon.

I kväll skall jag be till Ängeln Jofiel som är Söndagens ängel. Jag ber honom om kreativa tankar, om Den oändliga kärleken som läker alla sår, om hans vingar runt min kropp. Jag ber honom om inspirationen som ligger djupt i mitt inre. Må han balansera min känslor och ge mig tröst och vetskap att allt är bra och att vi är evigt beskyddade av den heliga anden.

Amen

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur vet du allt?

Anonym sa...

Gud leder mig. Låt dig ledas

Anonym sa...

tror du på tomten också?

Anonym sa...

Självklart tror jag på tomten. Jag tror på det som är bortom mig för det kan aldrig skada mig. Ha det så gott underbara själ

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade