About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

tisdag 11 september 2012

I MITT NU




Jag ser det som att det är olika skeenden. Först normalt en chockreaktion. Sedan ska man kunna fånga det, få grepp och samtidigt “må dåligt”. Sedan kommer vad jag anser viktigt att få ge uttryck för sorgen, sina känslor, prata, skriva, läsa – olika sorter finns. Men hur många orkar lyssna på en med sorg? Mindre än man tror, för att det inte finns någon tidsgräns. Hur vanligt är inte “ta dig i kragen och …”.
När man påbörjat processen med att kunna leva ut känslorna och ta del av vardagen, då tror jag man nått fram till en start. Sorg kan syfta på mycket, men i sig är det ett sörjande tillstånd, det kan gälla mycket …

jag ger uttryck genom min skrift...

Kärlek??? I vilken form är den sann? I vilken minut som helst kan vad som helst hända,, Sanning??? I vilket nu kan du lita på den? När som helst och var son helst kan du bli grundligt lurad att tro,,
Jag är sann, Jag är Nu, Jag är Du. I detta Nu sker allt och inget. Jag vet och jag tillåter dig att vara det du är. Jag Tolererar inte att bli behandlad hur som helst och tro inte för en sekund att det är Jag. Jag identifierar mig endast med det som är Jag och Jag är sanning, kärlek, evighet, frid, glädje och ödmjukhet. Jag står för mina ord! Jag tar ansvar för mina handlingar. När du sårar mitt hjärta blöder det en skvätt men läker fort.
Smärta? Ja det smärtar Nu mer än vad jag vill men sådant är livet.. För vissa lite lättare och för vissa svårare men jag identifierar mig inte med smärtan heller. Jag vet att jag blir det jag tänker och känner. Jag ger kraft åt känslor som får mig att må bra.. 
Nu vill jag gråta en stund över min blåögdhet. Mitt dumma blåögda jag. En liten skvätt över mitt lilla barn inom mig som är så fullt av kärlek, som har så mycket att ge men alltid ger för mycket och slutar med Ingenting. Tomhet. 
Men jag vet,, att från denna tomhet föds något mycket starkare varje gång. vad som föds inom mig denna gång,, Nästa gång,, Nästa liv,,
Ingen aning. Jag vet ingenting. Jag vet ingenting, Jag vet ingenting... 

Kärlek,, en kram till mig, en suck och pust, ett frågetecken, 
Inte varför för där finns inget svar,, men hur? HUR? Jaaa!!! HUR?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade