About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 22 januari 2012

I ditt vardagliga liv... vad gör du? vad tänker du på?





Ofta har människan en tendens att stressa. Jag har precis läst klart en avhandling om kosmisk eld av Alice A Baily. Fantastisk författar och Guru. Jag har lästa alla hennes avhandlingar men den här sista har varit lika tung som bibeln men slutsaten är dragen mina vänner...


Jag drömmer ofta att jag kommunicerar med Gud och därför gör jag det i sanning. Han finns lika mycket som moder jord och den heliga anden (sonen) Lika mycket som våra andliga guider på vilken nivå de må vara i kosmos/universum. Livet är oändligt! Universum bildas, upplöses och återskapas i en oändlig följd. Och det är precis så det skall vara. Vi tar aldrig slut oavsett på vilken nivå vi kommer efter detta liv. Nivåerna är många och mäts på hur mycket rätt du gör. Det kommer ingen jordens undergång som dödar hela våran planet någonsin. Det som kommer är små undergångar här och där för upplysa oss om meningen med livet som är just det som sker och ingenting annat. Det som sker NU är det som är meningen med livet och ingenting annat.


Det hjälper inte att fundera, filosofera, grubbla eller bekymra sig för något då detta inte förändrar något. Det som kan förändra något är din tacksamhet för det som redan finns och din önskan att det skall bli bättre. Önskan ihop med ett högre medvetande om att det kommer att bli bättre och att det inte kan bli bättre i stunden. Le i stunden och vet att det är precis så det skall vara just nu. 


Låter enkelt att säga svårt att göra men så är det ju med allt och om du inte provar,, hur skall du veta? Prova ett tag att endast tänka positiva tankar oavsett hur jobbigt ditt liv är. oavsett vad som pågår. Försök att projicera positivitet från ditt hjärta, hjärna och känslor. Det går men du behöver tvinga fram det om du är en sådan äkta negativ grubblare. Förändra ditt liv och ge omgivningen en mer äkta positiv DU genom att du förändrar ditt sätta att tänka.


Tankens kraft är enorm! Kosmisk Eld är vad som pågår i hjärnan. Det är solelden enligt Kundalini som styr. Förvandla tanken genom att tänka positivt: Hur tänker man positivt när allt är så negativt och jobbigt? Det finns bara ett sätt. Träning ger färdighet. Gör detta till en övning varje dag i ca 21 dagar så skall du snart se att inte bara ditt liv förändras utan din omgivning kommer att reagera på ditt ljus som smittas av. 


Marija Angeliva I sanning <3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade