About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

torsdag 28 april 2011

Som en kaviar tub

Mmm, i den djupaste jorden, längst bort i himlen, i djupet av mitt hjärta, i mitt innersta innerliga centrum av allt som samlats genom åren. Som en kaviar tub där de sista trycks ut för att bres på mackan. Så är ett liv. Allt skall ut förr eller senare från kroppen för att läggas på jordens platta där det fyller en funktion.
Den sista funktionen av smärta eller sorg eller lidande av något slag som kanske inte är så jobbig i någon annans ögon men som är så betydelsefull för just dig. En form av död i ditt inre som behöver komma loss för att kunna ta fram det som är glädje och levande inom dig. Det som endast DU kan hela genom att älska dig själv, situationen du är i och det som tog dig dit.
Acceptera, respektera, gilla läget men snälla! Försök inte förstå. För det är meningslöst. ÄLSKA! ÄLSKA! ÄLSKA! Fråga aldrig varför! Det finns inget svar på den frågan. Endast orsaken till det verkande finns men frågan är då inte varför utan HUR! 

Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade