About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

lördag 9 april 2011

Gud har inget namn




Gud har inget namn därför att han inte kan identifiera sig med det fysiska men du kan kalla Gud vad du vill. Du kan heller inte identifiera dig med ett namn men andra kallar dig för något som du eller andra valt att bli kallad efter. Eftersom det inte finns någon separation mellan dig och Gud kan du inte se upp till honom för då skulle du få besvär med nacken eller lurad att tro på något som inte finns. 
Allt är materia som när som helst kan dö eller försvinna utom ditt verkliga jag. Det centrum som gör att du lever. Det centrum som du kan ta hjälp av och kontrollera dina tankar, känslor och kropp så att de gör som du vill. Detta centrum är Gud och den finns alltså inom dig och inom alla vilket betyder att allt är ett: Oneness ! 
Du kan sluta söka nu. Den du har letat efter är du själv. Du är Gud och du kan förändra världen genom att börja söka sanningen inom dig. Klart att det inte är lätt men någonstans kan du börja. Kunde du börja röka, svära, jobba ihjäl dig, dricka, döma, skrika, slåss mm så kan du också börja meditera för att hitta Den Gud , Den sanning du alltid letat efter för den är nämligen Du. Det kan ta år, Visst! men med tanke på att detta är det enda du kom hit för att göra så kan du lika gärna sätta igång för tro inte att nästa liv blir bättre när du kommer tillbaka. Tvärt om, det kan bli mycket värre. Tänk på detta!
Dags att vi börjar vakna. Här är receptet:
Börja meditera nu! Hur då? Sök på meditation eller kom till mig så skall jag visa dig. Vi är många som mediterar nu och risken är väldigt liten att du inte kan finna meditation. Annars kan du också hitta en stol hemma hos dig själv eller sätta dig på golvet och börja hålla tyst i dina tankar och röst. Slut ögonen och befria dig från tankarna så gott det går. meningen är att du skall befria dig från dina tankar. Innan du sätter dig i meditation så säg till dig själv: Jag tar kontroll över mina tankar, känslor och kropp! Jag bestämmer över mina tankar, känslor och kropp! Gör detta som Du säger också. Låt inte tankarana styra ditt liv! Du är starkare än dem. 
Sitt och bara var tyst, andas och projicera kärlek från ditt hjärta. Känn att glädje och kärlek växer inom dig. Sitt still! Håll tyst! Andas! detta är meditation. Förr när man trodde att Gud var någon man skulle be till var det än typ av meditation Dock inte fullkomlig då ingen annan än du själv kan ge dig det du ber om. 
Att be är underbart. Jag gör det varje dag också men jag ber till enhetens gud som finns inom oss alla. Jag ber till mitt inre centrum för detta är förenat med den stora skaran Oneness. Jag ber om kraft, nåd och hjälp att klara av att hjälpa mig själv så att jag kan hjälpa andra människor i första hand då detta är meningen med livet. Jag ber om att jag skall vara den bästa mamman för mina barn. Den bästa dotter och medmänniska jag kan bli. Jag kan också be om något specifikt som jag kan tänkas vilja ha om det är något som gynnar den stora skaran gott annars ber jag Universum som jag säger att leda mig mot sanningen låta mig befinnas precis där jag behövs med glädje och kärlek.


Jag önskar dig från hela mitt hjärta att universum skall omfamna dig och för dig tillbaka till den du känner bäst. Nämligen du själv. 


Ha det bäst
Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade