About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

lördag 29 januari 2011

I livet utan slut

Du befinner dig precis ingenstans i ingenting. Allt du ser, hör, känner, är eller vet är ingenting. Materia som kan försvinna när som helst. Du är den du är och du är ingen. Varje del av dig har en känsel och känner av impulser, energier, stickningar, blockeringar, smärta, glädje mm. Du känner din kropp därför är du. Ditt inre centrum (det stora inom dig) känner ingenting men vet allting. Det stora inom dig är redo närhelst du vill att styra det du känner, tänker och gör. Genom dina känslor, tankar och fysiska varande kan ingenting berätta allting för dig. Det enda du behöver göra är att vända dig inåt. Det enda du behöver göra är att sitta still, vara tyst och tillåta dig själv att andas djupa andetag samtidigt som du upplever dina andetag. Lyssna på dina andetag och iaktta hur magen går in och ut när du andas. Tillåt dig själv att försvinna i tomma intet utan krav och förväntningar om svar på något.
Du bär nämligen på alla svar inom dig, i det stora inom dig, i det centrum som är ditt sanna jag, det som aldrig kan dö eller skada dig på något sett, det som du ibland kallar för magkänslan men som du ofta inte vågar lita på. När du tvekar är du inte i kontakt med ditt inre centrum. Genom att våga ta risker stärker du ditt inre centrum. Det centrum som jag kallar ingenting som vet allting. Detta inre centrum kan du lära känna genom att vara modig och bestämd. Om du gör fel är du på rätt väg för då har du lärt dig något.
Det största du kan ge dig själv är din egen fullkomliga uppmärksamhet: Vem är du?

*forts följer snart...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade