About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 9 januari 2011

Är du säker på att du vill skaffa barn???

Önskar att alla tänker om några gånger innan de skaffar barn:
Kan jag leva med mannen/kvinnan när jag blir gammal? Gör han/hon som jag vill? Gör jag som han/hon vill? Kommer han/hon på första plats för dig? Kommer du på första plats för honom/henne? Hur Blev ni uppfostrade? Är ni färdiga med er själva? Kommer ni att klara er på en lön?
Det är heligt att skaffa barn. Ditt barn skall göra världen till en bättre plats att leva på. Hur har du medverkat för att göra jorden till en bättre plats att leva på? Varför vill du skaffa barn? För att andra har det och så har det alltid varit? För att ha någon att ta hand om? Hela jorden behöver bli omhändertagen!!!

I dag är det söndag och det är den söndagen när morgondagen tar dem ifrån mig för att de skall till sin pappa en vecka och det lyder så här:
- Mamma jag hatar söndagarna hos dig för jag måste till pappa i morgon men jag älskar söndagarna hos pappa för jag vet att jag skall till dig. Sedan följer en timme gråt där jag som mamma förvandlas till en sten. Inget fungerar. Tröstar jag blir det ännu ledsnare. Stålsätter jag mig får jag ångest.

Så snälla! Tänk om innan ni skaffar barn. Det är jobbigt för de små liven. Meningen med livet är inte reproduktion. Meningen med livet är att lära sig villkorslös kärlek till allt som existerar. Det är endast hjärtat som besitter denna kraft. Använd den.


Marija Angeliva

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch vad det låter illa.........bläääää

Iris Andersson sa...

...åh...Marija, det här var det bästa jag har läst på länge om detta ämnet!
Du har så väldigt rätt!...skaffa barn, men tänk efter noga först!
kramar, Iris

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade