About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

torsdag 14 februari 2013

Dubbelmoral, Dualism, Dualitet

Först lite om dubbelmoral. 




Många veganer som inte äter djur har inga problem med att döda flugor och mygg...Politiken som alltid säger en sak men gör en annan för mänskligheten. mannen eller kvinnan som så troget och gullit är jätte trogen och jätte ren för att sedan visa hornen och bli den värsta bedragaren/bedragerskan. Muslimer som äter gris. Kristna som ljuger, krigar mm. Jaaa listan kan bli lååååång! Och tänk, allt detta existerar i den världen som vetenskapen älskar att identifiera sig med. men är det sant? Ja det är det, i alla fall för den som väljer att tro att vi endast lever och dör och inget mer med det. Ändock är det just denna som ständigt oroar sig för dubbelmoralen!


Dualism.


lever vi i dualismen nu eller är det en illusion? I min värld illusion. Läs: 
http://www.bokus.com/bok/9789197705967/oandlig-karlek-ar-den-enda-sanningen-allt-annat-ar-illusion/
I vilket fall så är dualism en form av dubbelhet också. Den beskriver att människan inte bara är människa utan en själ också. Och vad är en själ kan man fråga sig :) Jag skriver inte detta inlägg nu för att svara på¨mina egna frågor vilka jag kan svaren på men jag vill väcka tankar kring dubbelheten. jag vill väcka en förståelse, acceptans för det dubbla hos människan. Det är ok att vara dubbel. det är inget vi kan göra något åt. Vi är födda med dem men det är olika från individ till individ hur och på vilket sätt denna är dubbel. 

Dualiteter.


Japp! Tänker inte förklara för så är det bara. Vi är alla olika och dubbla. Det är där i som valet och friheten att välja finns. existensen av livet, funktionen vi fyller är fylld av dualiteter. Precis när vi tror att vi gör rätt eller på ett visst sätt,, så gör vi annorlunda i stället. Gjorde vi fel val då? vem blev lidande? Vems fel är det? Alla gör vi val utifrån våran egen värld. Hur andra drabbas av våra val är deras problem. Hur du drabbas av någons val är ditt problem. Så är det bara. Yttrandefrihet är en form av dualitet också. Du kan säga en sak men tänka en annan. men är det fel då? 





Du, Jag, Vi alla har en funktion  i världen och det är inte att bara leva och dö för då hade inte dubbelheten funnits.
Funktionen är just att kunna älska dubbelheten i varandra. Älska varandra precis som vi är. Utan kontroll, utan fördomar och utan förväntningar!!!






När vi kan hitta det underbaraste i varann som är KÄRLEK kan vi även hitta våran tvilling själ och tro mig, oftast är det den du minst anade. Den du minst liknade men som du hade mest att lära dig av.
Det är dualiteten som för oss samman. Likheten har vi redan och den är varken kul eller spännande. Så var inte rädd för människor som är olika dig. De är just dem du har mest att lära dig av. Puss o kram från mig

Izabella Marija Angeliva 






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade