About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

fredag 15 februari 2013

Abstrakt JA! Men SANT!





Avslöja lögnen... 
Avslöja illusionen... 
Avslöja hatet... 
Avslöja det onda... 
Avslöja det sjuka... Så försvinner de. 

För inget från skugglandets mörker, kan överleva i det sanna ljuset. Våga säga endast det du vill säga så slipper du ljuga...
Våga leva bortom den fysiska välden så slipper du illusionens smärta...

Våga erkänna att du älskar i stället för hatar så dödar du dina fiender utan vapen...
Våga erkänna hur bred och vild din fantasi är så kan du börja njuta av den i stället för att skämmas...
För inget som i sanning fyller en funktion för dig och den här världen på ett positivt sätt är fel. Hur andra uppfattar din värld är deras världs problem :) 





Ja, detta kommer säkert att reta någon men det är i sanning inte meningen utan jag vill väcka tankar som väcker frihet. Det är inte bara världens krig och svält som är helvetet på jorden. Människans synder, gränser, moral om hur saker och ting skall tänkas, göras och varas är inledningen till allt helvete, tror jag.
Kan inte människa få leva ut sig själv i stället? Välja själv hur var den vill leva? Kan inte människan få leva i mental frihet utan begränsningar från alla fördomar och regler? Räcker det inte att systemet styr oss som små robotar?

Vi är inte ett spel som systemet skall roa sig med! Vi är en organism som har känslor, tankar och rörelser som kan skapa mirakel om vi bara kunde finna friheten och tiden att göra det:

Var finns din frihet? Min finns hela tiden omkring mig, i mig, ur mig och jag lever ut min fantasi! Jag lever kanske mitt sista liv och jag tänker njuta av det! Hur njuter du av livet? 

Titta på videon som följer under Dali Lama bilden! Håller du inte? Ah!! Kom igen nu!! Visst håller du med! Fördomen, bakgrunden, religionen och systemet kommer att säöga åt dig att den här mannen är helt galen men när du tittar på videon så vet jag att du bara älskar vad han säger för det är helt SANT!!!
http://www.youtube.com/watch?v=5ocbZhRQS9I

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade