About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 7 augusti 2011

LEV DIN INRE SANNING


LEV DIN INRE SANNING FÖLJ
OCH LITA PÅ DITT SANNA JAG
DITT HJÄRTA OCH INTUITION

Intuitionen är vår inre lärare och vägledare i livet. Ordet "intuition" betyder att veta från inuti oss själva. Intuition handlar om att lära oss att lyssna till och förstå det existentiella språket. Det existentiella språket är att lära oss att lyssna till vårt sanna jag som visar sig för oss genom vår intuition.
Den grundläggande vokabulären i det existentiella språket är en inre kvalitet av kärlek, glädje, tillit, stillhet, sanning och visdom. Att lära oss att lyssna på vårt sanna jag är att lära oss att vara i kontakt med den inre källa av kärlek, sanning och visdom, som alltid finns som en kontinuerligt närvarande källa inuti oss själva. Att lyssna på vår intuitionen handlar om att lära oss att lyssna till livets och existensens källa inuti oss själva.
Intuition är en grundläggande en kapacitet hos vårt hjärta. Vårt hjärta är dörren till hur mycket vi kan tillåta livet och existensen att vägleda oss, i stället för att vara styrd av våra fixa idéer och föreställningar om hur saker ska vara. Intuition handlar om att gå ur vägen för oss själva och vår egen känsla av "jag" och bara vara med det som är. Det är att vara med den levande verkligheten i ögonblicket. Alltsedan Aristoteles dagar har vi blivit lärda att logiken är den enda vägen för att nå en lösning. Men medan logiken arbetar i en linjär steg för steg process, så tar intuitionen helt enkelt ett kvantumsprång till en lösning utan mellanliggande steg. Intellektet är ett utmärkt instrument för att förstå den yttre världen, men det är ett alltför grovt instrument för att förstå den inre världen och livets djupare mysterier. Intuition är ögonblickets konstart. Intuition är alltid i ögonblicket, i här och nu. Medan intellektet hela tiden pendlar som en klockas pendel mellan minnena av det förflutna och drömmarna och fantasierna om framtiden, så är intuitionen alltid i ögonblicket, alltid här och nu.


Marija

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade