About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

fredag 18 februari 2011

Vad är meditation?

Vad är meditation frågar många…

Meditation är att träna sitt sinne, det destruktiva sinnet. Jag skulle vilja säga att vi människor är naturliga sökare som befinner oss i olika nivåer i livet. Det finns de som är effektiva sökare och de som tar längre tid på sig som tycker att AH! Det är bra som det är… Förändringar är farligt och man vet aldrig vad som händer. Utryck som – jag vet vad jag har men jag vet inte vad jag får är vanligt. Men faktum är att när du inte vet vad du får är just den gången du kan få precis det du vill ha men hur skall du veta det?
Det destruktiva sinnet skapar i sin tur destruktiva känslor och därför är detta roten till allt lidande.  Meditation tar alltså bort orsaken till att vi utför skadliga handlingar och känner lidande, det eliminerar orsaken till alla problem. Vill du ändra på samhället behöver börja med dig själv och ditt sinne. Meditera först & sedan alltid, men gå sedan ut i verkligheten. Stanna inte på din kammare & i dig själv.

Jag vill hjälpa dig att frigöra dig kedjorna runt din hals så att din vilja blir stark och kan nå den oändliga lyckan som du är värd att få uppleva konstant.

Meditera mera med mig. Just nu varannan jämn vecka på onsdagar kl 18.30, Torslanda torg Smsa in din bokning på 0700597111, skriv ditt pers nr och namn så hör jag av mig med vägbeskrivningen.

Ljus och kärlekshälsningar från Marija Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade