About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

måndag 19 april 2010

Likheter och olikheter

I en vecka nu har jag våndats med vad som är rätt och fel gällande relationer. Många säger att de pratar med andevärlden men vem sjutton pratar jag med? Otroligt nog så gör jag uppror av saker och ting och i slutet blev det så bra att jag gjorde det. Att gå och fundera för länge är inte min grej och de människor som jag vet agerar är de människor som lever och som jag ser upp till. Jag älskar alla människor och jag vill inte sätta någon på plats. Tvärtom så har jag i min närmaste omgivning människor som ständigt vill påverka mig, vägleda mig, sätta mig på plats, manipulera mig men det går inte. Det har heller aldrig gott.  Och jag är stolt över det. Skulle jag inte vara så så hade jag inte varit jag. Däremot kan jag erkänna att jag i min ungdom alltid har försökt ändra på människor. Speciellt mina relationer men självklart utan resultat. De är som de är. Inte heller har jag ångrat saker som jag har beslutat. Jag står för mina handlingar och jag tar ansvar för dem. Jag har visserligen gjort samma misstag 100 gånger men mer lättsamt för varje gång.

Jag har kommit på att jag har varit med om så mycket saker i mitt nuvarande liv att jag kan lika gärna ha haft 10 liv i detta liv. Den här veckan som gick kom jag fram till en slutsats: Jag är färdig. Jag har betalt tillbaka allt som behövdes för det högsta goda. Nu kan jag göra det som vi i slutenden alla skall göra. Nämligen Tjäna. Tyvärr får jag informera alla människor att vi är här för att ge och ta hand om. Jag har tagit hand om 5 långa förhållanden i mitt liv. Visst har det varit kämpigt, bråkigt, kärleksfullt, aggressivt, passionerat, berikande, fattigt, utvecklande, stärkande, störande mm. Men ja, allt detta för att jag fick ta hand om. Alla fem förhållanden behövde min arm att stödja sig på. Jag lyfte upp dem från skiten och visade dem vägen. Nu är alla på bra och bättre vägar och jag får säga att jag är stolt. Vad stark jag är!

Framför mig ser jag nu ett liv med sann kärlek. En välsignelse. Frihet att göra vad man vill, när man vill och med vem man vill. Allt är ett! Det spelar ingen roll var kärleken kommer ifrån så länge den känns trygg och ärlig. Sann kärlek skall kännas lugn, trygg, ärlig, fri, underbar, harmonisk och bara härlig på alla sett och vis.

Vi behöver ingenting förutom kärlek för att överleva. Tänk om vi hade våra hus/lägenheter och inga tekniska saker? Vad mycket uppmärksamhet vi hade givit varandra då? Tänk om vi inte hade några bilar? Vad mycket renare miljön hade varit då? Tänk om vi kunde befria oss från måsten och bara välja det som låg närmast vårt hjärta? Vad lyckliga vi hade varit då. Tänk om vi kunde lyssna mer på magkänslan, följa vår intuition, lyssna mer och ta hand om det lilla barnet inom oss? Vad andra omkring oss hade mått bra då? Tänk om vi bara kunde stanna upp i våra tankar och stänga av? Vad mycket mindre bekymmer vi hade haft då. Tänk om vi kunde förstå någon gång att i går och i morgon inte finns? Vad lite sorg vi hade burit med oss i våra hjärtan.

Allt som sker i livet sker nu. Det låter kanske dumt i dina öron men faktum är att det är sant. Allt sker nu och inget som hänt eller kommer att hända kan hjälpa dig just nu oavsett vad du känner eller gör just nu. Gilla läget! Fråga dig själv först och sedan alla andra! Du vet ditt eget bästa och ingen annan om du bara stannar upp och känner efter. Acceptera allt som hänt och det som sker i ditt liv nu och börja göra rätt val. Du behöver inte utsätta dig själv för något av det som känns dåligt. Gud vill att du skall vara 100% lycklig. För att du skall nå dessa 100% behöver du acceptera det som har varit och att du kanske få gå igenom lite till men så what?! Du vet att du är odödlig och du vet att du vill vara lycklig och du vet att lägen leder åt samma håll för alla. Så varför inte börja leva livet just nu så som du vill leva det och inte som alla andra vill. Du är unik. Just du är unik!!!




Massor av kärlek i all oändlighetens oändligheter

Marija

1 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra sagt Marija vännen...det är antingen gilla läget eller gå. Gillar man allt som händer så känns det inte så svårt som det ofta gör när man inte förstår varför allt är som det är. Jag brukade ofta bara köra raka spåret till nåt..men precis som du så lyssnade jag för mycket på andra och då ändrade jag på mig för att behaga andra. Hur fel är inte det då...jag själv blev bara mer och mer missnöjd. Till slut så visste jag inte vem jag var. Nu vet jag vem jag är...och den personen tänker jag fortsätta vara. Precis som du säger så är vi ju unika vi människor...tack för dina fina apekter på livet.
Annelie du vet vem...

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade