About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

söndag 3 juli 2011

Du ÄR Den

Jag vill veta Guds tankar Ty allt annat är detaljer. Med andra ord: Jag vill lära känna Gud, allt annat är detaljer!
Alltså jag vill veta om det som är bortom tid och form Ty allt annat är detaljer (en värld av form)
Universums kraft finns inom dig. Se på din värkande kropp som är en form. Vad lider den av? Ge din värkande kropp full uppmärksamhet! Sluta fråga varför utan börja vara i din situation och känn smärtan. Tillåt den. Det är först då du kan förstå den. Men börjar du med att försöka ifrågasätta och förstå din värkande kropp och all form omkring dig kommer du inte att förstå någonting!

När du sätter dig själv utanför och bara iakttar din omvärld händer mirakel! Plötslig uppenbaras något.. Försök att stänga av och tillåta dig själv att bara vara i stunden och se vad det nu kan vara som sker omkring dig...
Detta är din nyckel till frihet! Det som är bortom vår värld kan aldrig skada oss men formen (världen) som vi identifierar oss med skadar oss ständigt. Att säga ordet JAG är bara en identifikation av ditt liv men ditt verkliga JAG  ÄR NU, och det bara ÄR. För alltid DÄR!

Marija Angeliva

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade