About Me

Min bilder
meditativtliv
Jag är en självständig och bestämd människa som älskar Livet och allt som finns i det.Mitt motto är "Ge allt och få allt"
Visa hela min profil

Översätta

onsdag 30 mars 2011

Om Känslor





Att släppa tankarna och slappna av helt och fullt 
i kroppen har varit den största utmaningen i mitt liv och det har jag lyckats med bra med meditationen men kom att tänka på känslorna häromdagen när jag mediterade. De var inte avstängda. När jag projicerar kärlek är mina känslor den styrande kraften. Dock har jag märkt att mina känslor har styrt mycket annat sista tiden också. Så min fråga är: Hur stänger man av sina känslor? Jag vet att mitt inre centrum är den största styrande kraften som styr min kropp, tankar och känslor men kan det vara så att kroppen, tankarna och känslorna är lika med ETT och detta ETT är lika med intuitionen. Hmm... Och känslor har vi i hela kroppen. Men den största känslan sitter i mitt hjärta. Antar att mina tankar styrs av mitt hjärta.
Jag har senaste veckan övat på att stänga av känslorna och det funkar men känner mig ganska känslo kall :D Men om jag övar på att känna mindre kanske rätt känsla dyker fram i rätt tillfälle i stället för att känna av allt som finns. mmm värt att tänka på. Jag Tar gärna upp råd och diskussion här om begreppet känslor och hur de styr dig och vad du tror är rätt fel vad gäller känslor. 
Ha det bäst kära vän 





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter

Flag Counter

free counters

AddThis

Bookmark and Share

Ads

Bloggintresserade